خداحافظی از این 5 عادت شما را در پیری محبوب می کند

خط سلامت: پیری و یا به اصطلاح پا به سن گذاشتن دوره ای برای گذر از جوانی و توانایی هاست. در دوره پیری سالمندان عواطف گوناگونی را تجربه می کنند.

خداحافظی از این 5 عادت شما را در پیری محبوب می کند

پیری موفق زمانی است که افراد دست از نا امیدی بکشند و توانایی ها و شرایط خود را بپذیرند و در جهت ارتقا خود قدم بردارند.

به گزارش خط سلامت گاهی اوقات بزرگ شدن شبیه یکی از شوخی های بی رحمانه زندگی می باشد.

پیری و رفتارهای آسیب رسان

پیری نتیجه سال ها تجربه است. افراد مسن در این دوران باید بیشتر مراقب سلامت جسمی و روحی خود باشند.  برخی از رفتارها باعث می شود افراد مسن پیری موفقی را تجربه نکنند و در نهایت این رفتار ها خود آسیب رسان می شوند.

اگر می خواهید پیری یا دوره سالمندی خوبی را تجربه کنید با رفتارها و عادات آسیب رسان زیر خداحافظی کنید:

مقاومت در برابر تغییر

با افزایش سن، عادت‌ها بیشتر می‌شود و با عادت‌های آشنا راحت می‌شوید و در برابر تغییرات مقاوم می‌شوید. با این حال، این طرز فکر سفت و سخت ممکن است شما را محدود کند.

با عدم تمایل به انطباق یا پذیرش در برابر تجربیات جدید، به عنوان فردی سرسخت یا انعطاف ناپذیر شناخته می شوید و منجر به احساس ناامیدی یا قطع ارتباط افراد با شما می شود.

پذیرفتن تغییر و انعطاف پذیری به معنای تغییر شخصیت شما نیست. این مسئله به معنای پذیرا بودن برای رشد و تجربیات جدید است . به اطرافیان خود نشان دهید که سن مساوی با رکود نیست.

مطرح نکردن خواسته ها و نیازها

ممکن است فکر کنید که مهربان یا فداکار هستید، اما مرز باریکی بین سخاوتمندی و اجازه دادن به افراد برای ناددیه گرفتن خود وجود دارد. وقتی شروع به ابراز وجود و بیان نیازهای خود کنید، متوجه تغییراتی می شوید و مردم بیشتر از تلاش‌های شما قدردانی می کنند زیرا فداکاری‌های شما را درک می کنند.

بنابراین، شروع به صحبت کردن برای خودتان کنید. این در مورد خودخواه بودن نیست، بلکه در مورد اطمینان از برآورده شدن نیازهای شما نیز هست. متوجه می‌شوید که وقتی این کار را انجام می‌دهید، مردم نه تنها به شما احترام بیشتری می‌گذارند، بلکه به خاطر ارزشی که به زندگی‌شان می‌دهید، بیشتر از شما قدردانی می‌کنند.

نادیده گرفتن مراقبت از خود

وقتی از خود مراقبت می کنید، در موقعیت بهتری برای مراقبت از دیگران هستید. با غفلت از خودمراقبتی، خود را نادیده می گیرید و دیگران نیز شما را دست کم می گیرند.

بنابراین، اولویت دادن به خودمراقبتی نه تنها برای سلامتی ضروری است، بلکه برای تقویت حس قدردانی شما نیز ضروری است.

بیان نکردن ارزش ها

در حال حاضر جامعه اغلب جوانی را با ارزش یکی می‌داند، بدون توجه به خرد و تجربه‌ای که با افزایش سن به دست می‌آید. به همین دلیل، مهم است که مدافع خود باشید و نقاط قوت و بینش منحصر به فردی را که دارید به نمایش بگذارید.

کینه ورزی

کینه ها شما را تلخ، بدبین و بسته جلوه می دهند . وقتی در اشتباهات گذشته غرق می شوید کمتر احتمال دارد که قدردانی و حسن نیت واقعی را به دیگران نشان دهید.  حقیقت این است که کینه توزی کسی را که به شما ظلم کرده مجازات نمی کند، بلکه خودتان را مجازات می کند و شما را در یک چرخه منفی گیر نگه می دارد. بنابراین، زمان رها کردن است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان