فرق همدلی و همدردی چیست؟ / اگر از این 7 رفتار لذت می برید به خودتان نبالید!

خط سلامت: همدلی فقط به معنای درک عواطف دیگران نیست، بلکه این است که آن احساسات را طوری حس کنید که گویی متعلق به خودتان هستند.

فرق همدلی و همدردی چیست؟ / اگر از این 7 رفتار لذت می برید به خودتان نبالید!

همدلی باعث افزایش ارتباطات با دیگران می شود. افرادی که همدلی قوی دارند در درک و شناخت دیگران قوی هستند.

به گزارش خط سلامت، افراد همدل ویژگی های رفتاری خاصی دارند.

همدلی و رفتارهای همدلانه

همدلی با همدردی متفاوت است زیرا همدردی صرفا غصه خوردن یا ابراز ناراحتی برای دیگران است اما همدلی گذاشتن خود به جای دیگری و تجربه ناراحتی فرد است.  افرادی که همدلی قوی دارند رفتارهای ظریف زیر را نشان می دهند:

 کمک به دیگران

افرادی که همدلی قوی دارند تمایل به کمک به دیگران دارند، حتی زمانی که موظف نیستند. همدلان توانایی منحصر به فردی برای درک و احساس احساسات دیگران دارند..این انگیزه برای کمک به دیگران ، حتی به بهای صرف وقت و انرژی خود، ویژگی مشترک همدلان سطح بالا است.

خواه داوطلب شدن در یک مرکز اجتماعی، یا گوش دادن به دوستی که دوران سختی را سپری می‌کند . اگر تمایلی درونی به سمت این اقدامات احساس می‌کنید، یک همدلی سطح بالایی دارید.

احساس غرق شدن در مکان های شلوغ

همدلان، به خصوص افراد سطح بالا، به شدت به احساسات و انرژی های اطرافیان خود حساس هستند. به همین دلیل است که اغلب در مکان‌های شلوغ، جایی که انرژی‌ها و احساسات مختلف وجود دارد، غرق می‌شوند.

دوست داشتن طبیعت

خش‌خش ملایم برگ‌ها، صدای جیر جیر پرندگان، و جریان آرامش‌بخش یک رودخانه همه این عناصر حس آرامش را به روح حساس یک همدل ارائه می کنند.

علم این را تأیید می کند. مطالعات نشان داده اند که گذراندن وقت در طبیعت سطح کورتیزول(هورمون استرس) را کاهش می دهد. برای همدلانی که اغلب استرس و احساسات دیگران را جذب می کنند، این تسکین طبیعی استرس می تواند بسیار مهم باشد.

 ارزش دادن به ارتباطات عمیق

افراد همدل مشتاق ارتباطات و گفتگوهای عمیق و معنادار هستند که فراتر از حد معمول است.

شنونده خوبی بودن

همدلان فقط برای پاسخ دادن گوش نمی دهند. آن ها گوش می دهند تا بفهمند ، تا احساس کنند در زندگی طرف مقابل چه می گذرد. آن ها توجه بی‌نظیر خود را به دیگران نشان می‌دهند و دیگران احساس می‌کنند شنیده می‌شوند، درک می‌شوند و کمتر تنها هستند.

احساس احساسات

همدل‌ها توانایی منحصربه‌فردی برای هماهنگ شدن با جریان‌های احساسی اطراف خود دارند. آن ها عمیقا و شدید احساس می کنند، اغلب احساسات دیگران را مانند احساسات خود تجربه می کنند.

 نیاز به زمان تنهایی

این به معنای ضد اجتماعی بودن یا دوست نداشتن مردم نیست. این در مورد شارژ مجدد و بازیابی انرژی افراد همدل است که پس از بمباران مداوم با احساسات و انرژی های دیگران نیاز به استراحت پیدا می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان