حافظه تان را با این 4 تکنیک گوگل کنید / متخصصان جهانی مغز اعلام کردند

خط سلامت: حافظه قوی به عوامل مختلفی بستگی دارد. پژوهش ها نشان داده است با استقاده از چند راهکار ساده عملکرد حافظع تقویت می شود.

حافظه تان را با این 4 تکنیک گوگل کنید / متخصصان جهانی مغز اعلام کردند

حافظه با چند تکنیک ساده تقویت می شود. مطالعات مختلف نشان داده است حافظه که یکی از مهم ترین کارکرد های شناختی انسان است با رعایت برخی نکات ساده افزایش می یابد.

به گزارش خط سلامت با استفاده از چند راهکار ساده می توان حافظه را تقویت کرد.

 

حافظه چگونه تقویت می شود؟

حافظه با رعایت برخی نکات ساده تقویت می شود. در ادامه عوامل موثر بر تقویت حافظه را معرفی می کنیم:

نور خورشید روزانه 

همانطور که خواب کافی برای سلامت مغز مهم است، اطمینان از داشتن زمان بیداری و خواب ثابت در تنظیم الگوهای غذایی و بهبود کیفیت خواب کمک می کند، که برای سلامت مغز مهم است.

خواب خوب 

بدون خواب کافی، حافظه ضربه بزرگی می خورد.

در طول خواب، سیستم تخلیه مغز طبیعی سموم را از مغز حذف می‌کند، سیناپس‌ های بی‌ اهمیت فیلتر می‌ شوند و سیناپس‌ های مهم جدید تثبیت می‌ شوند و خواب ترمیم مغز را تسهیل می‌ کند. خواب خوب «ضد التهاب» و «ضد اکسیداتیو» است که هر دو برای سلامت مغز مفید هستند.

شورای جهانی سلامت مغز هفت تا هشت ساعت در هر 24 ساعت را به عنوان بهینه توصیه می کند.

رژیم غذایی متنوع

تغذیه برای مغز و حافظه حیاتی است. به طور خاص پنج ماده مغذی وجود دارد که در رژیم غذایی کمبود دارند و برای عملکرد مغز حیاتی هستند.

ویتامین B12، ویتامین D، اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم و روی برای سلامت مغز و حافظه مهم هستند. پاسخ به این کمبودهای غذایی این است که تا حد امکان از یک رژیم غذایی گسترده استفاده شود، مصرف گوشت را کاهش داده، اما حذف نشود. به طور منظم ماهی خورده شود؛ لبنیات مصرف شوداما زیاده روی نشود (ماست فوق العاده برای مغز مفید است) و از غذاهای بسیار فرآوری شده و کم فیبر و راحت اجتناب شود.

 ورزش 

برای سلامت مغز، 150 دقیقه ورزش هوازی و هدفمند در هفته لازم است. بیش از هشت ساعت نشستن در روز فواید ورزش روزانه را تضعیف می کند.

تحقیقات تجربی نشان داده اند ورزش منظم متوسط ​​تا شدید (به عنوان مثال، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، آهسته دویدن، کاسه بازی، تنیس، شنا) پیری هیپوکامپ، یکی از مهم ترین مراکز یادگیری و حافظه مغز را معکوس می کندبرای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان