این میوه خوشمزه روی مردان افسرده جواب نمی دهد

خط سلامت: افسردگی معمولاً با احساس بی ارزشی، تغییر در اشتها و خلق و خوی افسرده همراه است که بر وضعیت سالم افراد تأثیر می گذارد.

این میوه خوشمزه روی مردان افسرده جواب نمی دهد

افسردگی بر اساس تخمین سازمان بهداشت جهانی (WHO) حدود 350 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و افسردگی را به عنوان عامل اصلی بار جهانی بیماری ها در حدود 4.4٪ گزارش کرده است .

افسردگی به دیابت، بیماری های قلبی و افزایش کل مرگ و میر منجر می شود. با این حال، هیچ درمان موثری برای افسردگی وجود ندارد. 

چند مطالعه اپیدمیولوژیکی شواهدی را ارائه کردند نشان می‌دهد مصرف میوه‌ها و سبزیجات با افسردگی ارتباط محافظتی دارد

افسردگی و موز

افسردگی با احساس بی ارزشی، تغییرات خلقی و تغییر در اشتها همراه است که بر سلامت تأثیر می گذارد. عوامل خطر مانند رژیم غذایی به کاهش شیوع افسردگی کمک می کند.

مطالعه ای در سال 2022 برای ارزیابی تأثیر مصرف موز بر افسردگی انجام شد.

یافته ها نشان داد ارتباط بین مصرف موز و علائم افسردگی در مردان و زنان متفاوت است. در مردان، مصرف متوسط ​​موز با علائم افسردگی ارتباط منفی دارد ولی این ارتباط در گروه زنان تاثیر مثبت را نشان داد.

این مطالعه نشان داد موز سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم (منیزیم)، K (پتاسیم)، آهن (آهن) و ویتامین B است که به کاهش علائم افسردگی در زنان کمک می کند.

علاوه بر این، موز حاوی تریپتوفان (پیش ساز سروتونین) است که خلق و خو را بهبود می بخشد. وجود کولین در موز به بهبود عملکرد مغز زنان کمک می کند.

این نشان می دهد مصرف موز به مدیریت افسردگی زنان کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان