اگر این 4 فکر را می کنید، افسردگی را نمی شناسید

خط سلامت: افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات خلقی است. ناآگاهی از علایم افسردگی، فرصت طلایی برای درمان زودهنگام را سلب کرده و منجر به تشدید علایم می شود.

اگر این 4 فکر را می کنید، افسردگی را نمی شناسید

افسردگی به عنوان یکی از شناخته شده ترین اختلالات خلقی، منجر به احساس غم، ناامیدی و اشتغال خاطر به مساله مرگ می شود.

به گزارش خط سلامت باورهای غلط زیادی درباره افسردگی وجود دارد که به تشدید علایم این بیماری روانی دامن می زند. 

افسردگی و باورهای غلط 

افسردگی در نتیجه ناآگاهی از ماهیت این بیماری روانی، تشدید می شود. برخی از باورهای غلط در رابطه با افسردگی، عبارت است از:

افسردگی یک بیماری واقعی نیست

برخی افراد افسردگی را با این ادعا که یک بیماری واقعی پزشکی نیست، بی اعتبار می کنند و معتقدند که انتخابی است که شخص انجام می دهد یا نتیجه یک ویژگی شخصیتی است.

برخی از افراد نیز به افسردگی به عنوان نوعی غم و اندوه یا خود تاسف نگاه می کردند تا یک وضعیت سلامت روانی قابل تشخیص و درمان.

برای تشخیص افسردگی، فرد باید معیارهای مندرج در دفترچه راهنمای اختلالات روانی را داشته باشد. این ها شامل داشتن علائمی است که حداقل به مدت 2 هفته ادامه می یابد و به طور قابل توجهی نحوه تفکر، احساس و عمل شخص را تغییر می دهد.

بنابراین، افسردگی معادل غم و اندوه ساده نیست. پزشکان افسردگی را با ترکیبی از عوامل بیولوژیکی، محیطی و روانی مرتبط می دانند.

دارو درمانی بهترین درمان است

داروهای ضد افسردگی نحوه استفاده مغز از مواد شیمیایی که خلق و خو و استرس را مدیریت می‌کنند را بهبود می بخشند و پزشکان اغلب آن ها را برای کمک به درمان افسردگی تجویز می‌کنند. برخی افراد بر این باورند که مصرف داروهای ضد افسردگی بهترین یا موثرترین راه برای درمان افسردگی است.

همچنین این یک باور رایج است که فرد برای جلوگیری از علائم افسردگی باید تا آخر عمر از داروهای ضد افسردگی استفاده کند.

داروهای ضد افسردگی همیشه منجر به درمان افسردگی نمی شوند. در واقع، پزشکان معمولاً داروهای ضد افسردگی را در کنار روان درمانی و تغییر سبک زندگی تجویز می کنند.

علاوه بر این، در حالی که درست است که برخی از افراد مبتلا به افسردگی سال‌ها برای مدیریت علائم خود از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند، پزشکان به ندرت داروهای ضد افسردگی را برای مادام العمر تجویز می‌کنند.

به طور معمول چندین هفته طول می کشد تا داروهای ضد افسردگی شروع به کار کنند. توجه به این نکته ضروری است که برای افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند، قطع ناگهانی مصرف آن ها بی خطر نیست. این به دلیل خطر عوارض جانبی ناشی از قطع برخی داروها است.

فقط رویداد های آسیب زا باعث افسردگی می شود

برخی از مردم بر این باورند که افسردگی همیشه ناشی از یک رویداد آسیب زا است. تروما می تواند یک عامل خطر یا محرک بالقوه افسردگی باشد. اما علت واحدی برای افسردگی وجود ندارد و اغلب به دلیل ترکیبی از عوامل مختلف رخ می دهد.

همچنین، همه کسانی که یک رویداد آسیب زا را تجربه می کنند، به افسردگی مبتلا نمی شوند. در حالی که مواردی از افسردگی گزارش شده است که در آن همه چیز در زندگی شخصی خوب پیش می رفته است.

افسردگی بخشی از بزرگ شدن است

نوجوانی دوران سختی از نظر عاطفی، اجتماعی و فیزیولوژیکی می باشد. علائم افسردگی شبیه به اثرات دوران نوجوانی می باشد. این ها شامل پرخوابی، تحریک پذیری، بدبینی و اضطراب است. این مسئله ممکن است باعث شود برخی افراد باور کنند افسردگی تنها بخشی از گذار یک فرد به بزرگسالی است.

نوجوانان میزان بالایی از افسردگی را تجربه می کنند. تخمین زده می شود 17٪ منبع مورد اعتماد نوجوانان 12 تا 17 ساله ایالات متحده حداقل یک دوره افسردگی اساسی را در سال 2020 تجربه کرده اند.

با این حال، درست مانند موارد بزرگسالان، بین غمگینی معمولی نوجوانان و افسردگی تفاوت وجود دارد. به طور معمول اگر غم و اندوه، تحریک و عدم لذت در چیزهایی که نوجوان قبلاً از آن لذت می برد برای مدت طولانی ادامه یابد، روان شناس ممکن است شروع به مشکوک شدن نوجوان به افسردگی کند.

این بدان معناست که هر نوجوان بداخلاق لزوماً افسرده نیست و افسردگی یک مراسم گذری یا یک رویداد زیستی نیست که فرد باید برای رسیدن به بزرگسالی آن را پشت سر بگذارد.

داشتن اطلاعات دقیق در رابطه با علایم افسردگی و عوامل موثر بر آن، به درمان به موقع این بیماری کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان