4 دلیل که بدبین ها به مقصد نمی رسند/ این ویژگی ها را تقویت کنید

خط سلامت: خوش بینی نگاهی مثبت به تمام ابعاد زندگی را شامل می شود. خوش بینی همان نیمه پر لیوان را دیدن است.

4 دلیل که بدبین ها به مقصد نمی رسند/ این ویژگی ها را تقویت کنید

خوش بینی برای پیشرفت و گذر از مشکلات عنصری مهم است. 

به گزارش خط سلامت خوش بینی اعتقاد به این است که اهداف تحقق پیدا خواهندکرد. 

خوش‌بینی  و فواید آن در زندگی 

 خوش بینی عزت نفس را تقویت می کند و افراد حس کنترل بیشتری بر شرایط خود دارند. این باور که یک موقعیت یا رویداد به بهترین نتیجه ممکن منجر می شود به عنوان خوش بینی شناخته می شود. خوش بین ها معمولاً بهترین ها را می بینند. اعتقاد به اینکه اتفاقات خوب رخ خواهد داد و امیدها یا اهداف مردم در نهایت محقق خواهد شد.

 

خوش بینی و  پیشرفت

همانطور که کارشناس خوش بینی چارلز کارور و همکارانش توضیح می دهند، تئوری های خوش بینی نشان می دهد که کسانی که خوش بین تر هستند ممکن است "در مواجهه با چالش های مختلف زندگی (حتی زمانی که پیشرفت دشوار یا آهسته است) اعتماد به نفس و پایداری بیشتری داشته باشند.

خوش بینی و خواب بهتر:

بر اساس یک مطالعه در سال 2019، مثبت بودن توانایی ما برای خواب شبانه را بهبود می بخشد. بیش از 3500 داوطلب خوش بینی و کیفیت خواب آنها توسط محققان مورد ارزیابی قرار گرفت و آنها پنج سال بعد آنها را پیگیری کردند تا ببینند آیا چیزی از نظر کیفیت خواب آنها تغییر کرده است یا خیر. در طول کارآزمایی، محققان دریافتند افرادی که سطح خوش‌بینی بالاتری داشتند، خواب با کیفیت‌تری را تجربه کردند.

با کمال تعجب، محققان دریافتند خوش بینی با ادراک افراد از کیفیت خواب خود به جای مدت زمان واقعی خواب آنها که توسط یک وسیله مچ بسته تعیین می شود، مرتبط است.

خوش بینی و سلامت جسمانی بهتر:

تحقیقات نشان داده است خوش بینی با سلامت جسمی و روانی همبستگی مثبت دارد. بر اساس تئوری روانشناسی، افراد خوش بین تمایل بیشتری به انجام اقدامات احتیاطی برای سلامتی خود دارند زیرا سطح اعتماد بیشتری نسبت به اثربخشی تلاش های خود برای ارتقای سلامت دارند.

طبق یک مطالعه افراد خوش بین بیشتر از افراد بدبین عوامل خطر حمله قلبی را کاهش می دهند. طبق یک مطالعه، در طول این تحقیق، افراد بدبین سطوح بالاتری از تصلب شرایین را داشتند که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، در حالی که افراد خوش بین اینطور نبودند. یک مطالعه متفاوت ارتباط بین خوش بینی و کاهش خطر فشار خون بالا را کشف کرد.

 

علاوه بر این، خوش بینی نقش مهمی در تشویق افراد به رویارویی با مسائل دشوار اجتماعی به جای اجتناب از آن ها دارد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان