نسخه روانشناسان برای کاهش غم عشق پایان یافته

خط سلامت: پایان رابطه احساسی منجر به ناامیدی می شود. پژوهش ها نشان داده است افراد به چند دلیل علمی پس از پایان رابطه احساسی، غم و ناامیدی را تجربه می کنند.

نسخه روانشناسان برای کاهش غم عشق پایان یافته

پایان رابطه احساسی در اکثر مواقع، برای هردو طرف رابطه ناراحت کننده است. مشخص شده است حتی کسی که خودش برای پایان رابطه احساسی پیشقدم شده است نیز، هیجانات منفی مانند غم را تجربه می کند.

به گزارش خط سلامت برخی دلایل علمی منجر به تجربه احساسات منفی پایان رابطه احساسی می شود. 

پایان رابطه احساسی و احساس غم

پایان رابطه احساسی منجر به احساس غم و ناامیدی می شود. همین هیجانات منفی که افراد معمولا آن را با اصطلاح دلتنگی معرفی می کنند، تمایل برای بازگشت مجدد به رابطه را افزایش می دهد.

3 مورد از دلایلی که پایان رابطه احساسی را به تجربه ای دشوار تبدیل می کند، عبارت است از:

از دست دادن هویت و روال عادی زندگی

یک رابطه احساسی به تدریج به یکی از اجزای جدایی ناپذیر هویت تبدیل می شود. تغییر ناگهانی در سبک زندگی در نتیجه پایان رابطه احساسی، منجر به احساس خلأ و ناامیدی می شود.

پایان + رابطه

پیچیدگی عواطف انسانی

گاهی اوقات تصمیم برای پایان دادن به یک رابطه، منطقی و ضروری است.

با این حال زمانی که فرد یک رابطه احساسی را ترک می کند، باید با تمام امیدها، رویاها و تصوراتی که از آن رابطه داشته خداحافظی کند؛ همین امر  منجر به احساس غم و ناامیدی می شود.

ترس از ناشناخته ها

پایان رابطه احساسی و تلاش برای یک شروع جدید، منجر به احساس اضطراب می شود. انسان‌ها به دنبال امنیت هستند، بنابراین چیزهای جدید و ناشناخته اغلب باعث اضطراب و شک و تردید در آن ها می‌شود.

غلبه بر غم پایان رابطه 

در اینجا چند استراتژی برای غلبه بر غم ناشی از پایان رابطه احساسی را معرفی می کنیم:

پذیرش تغییر تدریجی

به خود زمان بدهید تا با تغییرات ناشی از پایان رابطه احساسی سازگار شوید. به تدریج روال های جدیدی ایجاد کنید و سرگرمی های شخصی را که تحت الشعاع پایان رابطه قرار گرفته اند، دوباره ایجاد کنید.

جستجوی حمایت

افکار و احساسات خود را با دوستان مورد اعتماد، خانواده یا یک روانشناس بالینی به اشتراک بگذارید. یک سیستم پشتیبانی آسایش و چشم‌اندازی را فراهم و به شما کمک می کند احساسات خود را به شیوه سالم پردازش کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان