زنان تنهایی شان را پشت این 9 رفتار پنهان می کنند

خط سلامت: احساس تنهایی یک احساس آزار دهنده است که همه‌ افراد برخی اوقات آن را تجربه می‌کنند.

زنان تنهایی شان را پشت این 9 رفتار پنهان می کنند

احساس تنهایی منجر به تجربه عواطف منفی مثل ناامیدی، ترس و نادیده گرفته شدن می‌شود.

به گزارش خط سلامت زنانی که عمیقاً احساس تنهایی می‌کنند رفتار‌های خاصی را از خود نشان می‌دهند، که با آگاهی از این رفتارها می‌توانیم آن‌ها را حمایت و ارتباط درست ایجاد کنیم.

احساس تنهایی در زنان

احساس تنهایی در زنان، آن‌ها را منزوی کرده و احتمال تجربه شادی را کاهش می‌دهد.

احساس تنهایی در زنان با برخی نشانه‌ها مشخص می‌شود در ادامه این ویژگی‌ها را توضیح می‌دهیم:

نیازهای دیگران را در اولویت قرار می‌دهند

یکی از متداول‌ترین نشانه‌ها در زنانی که عمیقاً احساس تنهایی می‌کنند، تمایل آن‌ها به  اولویت قرار دادن دیگران است.

این رفتار به این معنی نیست که آن‌ها مهربان یا با ملاحظه هستند بلکه راهی برای منحرف کردن توجه از احساسات منفی است.

در ذهن آن‌ها، تمرکز بر کمک به دیگران آسانتر از رویارویی با تنهایی است. در نتیجه، آن‌ها آرامش را در حمایت از دیگران می‌یابند، حتی اگر به حمایت نیاز داشته باشند.

کتاب خواندن و فیلم دیدن افراطی

زنان وقتی عمیقاً احساس تنهایی می‌کنند، اغلب خود را در صفحات کتاب گم می‌کنند یا در فیلمی غرق می‌شوند. این راهی است برای زندگی کردن به جای شخصیت‌هایی که احساسات‌ آن‌ها را منعکس می‌کنند یا زندگی‌ بسیار متفاوتی دارند.

درحقیقت آن‌ها به دنبال راهی هستند که احساس تنهایی آن‌ها را تسکین دهد.

بیش از حد مستقل هستند

زنانی که عمیقا احساس تنهایی می‌کنند اصرار دارند که همه کارها را خودشان انجام دهند و به ندرت کمک می‌خواهند. این استقلال در نگاه اول تحسین برانگیز است، اما مطالعات نشان می‌دهد اجتناب از صمیمیت به دلیل ترس از طرد شدن با علائم افسردگی مرتبط است و استقلال بیش از حد یک مکانیسم دفاعی در برابر آن است.

تا نیمه شب بیدار می‌مانند

برخی از زنان شب‌ها بیدار می‌مانند و در اواخر شب خلاق‌تر یا هوشیارتر به انجام امور می‌پردازند، اما این رفتار نشانه‌ای از مشکلات عاطفی عمیق‌ است. آن‌ها در خلوت خود، آرامش پیدا می‌کنند و به احساسات خود فکر می‌کنند. اما خواب خوب شبانه برای سلامت عاطفی بسیار مهم است.

خود را قوی نشان می‌دهند

زنانی که عمیقاً احساس تنهایی می‌کنند، افرادی قوی تلقی می‌شوند، اما این قدرت یک شمشیر دو لبه است زیرا در حالی که آن‌ها از دیگران مراقبت می‌کنند، احساسات و نیازهای آن‌ها نادیده گرفته می‌شود. آن‌ها به دلیل ترس از آسیب پذیر بودن، احساس می‌کنند این قدرت را باید حفظ کنند، اما این فشار مضاعف، باعث احساس تنهایی بیشتر می‌شود. 

احساسات خود را بیان نمی‌کنند

آن‌ها با احساسات خود دست و پنجه نرم می‌کنند، در حالی که چهره‌ای شجاع به بقیه نشان می‌دهند. سکوت آنها یک مکانیسم دفاعی در برابر قضاوت یا بی‌تفاوتی دیگران است اما سکوت درد را کمتر نمی‌کند بلکه فاصله آ‌ن‌ها و دیگران را عمیق‌تر می‌کند. به همین دلیل گاهی تنها چیزی که احساس تنهایی کسی را کمتر می‌کند، وجود فردی است که گوش شنوا داشته باشد.

تعریف و تمجید را نمی‌پذیرند

زنانی که عمیقاً احساس تنهایی می‌کنند، معمولاً هنگام پذیرش تعریف و تمجید، سردرگم می‌شوند.

این امر سه دلیل دارد: اولاً صداقت تعریف را زیر سوال می‌برند، دوماً از بودن در مرکز توجه احساس ناراحتی می‌کنند و سوماً آن را به شانس یا عوامل خارجی نسبت می‌دهند.  این رفتار نشان دهنده عزت نفس پایین است.

همیشه مشغولند

زنانی که عمیقاً احساس تنهایی می‌کنند زمان کمی برای خود باقی می‌گذارند. این مشغولیت مداوم آن‌ها را از احساس تنهایی دور می‌کند و به آن‌ها احساس هدفمند بودن و ارزش می‌دهد، اما این سبک زندگی خسته کننده و ناپایدار است.

احساس می‌کنند هیچ‌کس آن‌ها را درک نمی‌کند

زنانی که عمیقاً احساس تنهایی می‌کنند معتقدند هیچ کس تجربیات آنها را درک نمی‌کند. این احساس مانعی بین آنها و دیگران ایجاد می‌کند و تنهایی را عمیق‌تر می‌کند. آن‌ها تصور می‌کنند ابراز احساسات تنها منجر به سردرگمی بیشتر یا سو استفاده دیگران می‌شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان