اگر با این شیوه دست می دهید خطر مرگ، افسردگی و آلزایمر تهدیدتان می کند

خط سلامت : دست دادن محکم علامتی برای تأثیرگذاری است. دست دادن محکم با این حال، می تواند چیزهای زیادی را در مورد سلامت نشان دهد.

اگر با این شیوه دست می دهید خطر مرگ، افسردگی و آلزایمر تهدیدتان می کند

دست دادن افراد با هم علاوه بر اینکه نشانگر روابط اجتماعی است می تواند معناهای متفاوتی را هم در مورد سلامتی بیان کند.

به گزارش خط سلامت دست دادن محکم و ضعیف را متخصصان مورد ارزیابی قرار دادند و به نکات علمی پی بردند.

دست دادن و مشکلات قلبی

بر اساس تحقیقات دانشگاه کوئین مری لندن، دست دادن ضعیف می تواند یکی از نشانه های حمله قلبی یا سکته در آینده باشد. .در مطالعه ای که توسط بنیاد قلب بریتانیا انجام شد، دانشمندان قدرت گرفتن دست تقریباً 5000 نفر را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند گرفتن ضعیف تر با قلب های بزرگ و آسیب دیده مرتبط است.

پروفسور استفن پترسن، که سرپرستی این تحقیق را از موسسه تحقیقاتی ویلیام هاروی ملکه مری بر عهده داشت، گفت: قدرت گرفتن دست یک اقدام ارزان قیمت، قابل تکرار و آسان است و می تواند راهی آسان برای شناسایی افراد در معرض خطر بالای بیماری قلبی و پیشگیری شود.

 وی افزود: مهم است که به خاطر داشته باشید که این تحقیق به این معنی نیست که اگر با دست دادن یا دست دادن خود را بی رمق کنید، دچار حمله قلبی خواهید شد.

مرگ زودهنگام

مطالعه‌ای که بین سال‌های 1951 و 1976 انجام شد، نشان داد قدرت گرفتن کمتر دست «به طور قابل‌توجهی با مرگ و میر بیشتر به هر علت مرتبط است»، در حالی که تحقیقات جداگانه‌ای که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است نشان می‌دهد افرادی که در میانسالی دچار ضعف در دست گرفتن می‌شوند، 20 درصد بیشتر از این میزان مرگ و میر را افزایش می‌دهند. خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و تنفسی و سرطان.

ضعیف شدن قدرت گرفتن در طول زمان می‌تواند نشان دهد فردی در سنین بالاتر در معرض خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از قلبی عروقی است.

با این حال، وی هشدار می دهد: از دست دادن ناگهانی چنگال یا حرکت در یک بازو یا یک طرف بدن یکی از شایع ترین علائم سکته مغزی است .

افسردگی

دانشمندان در کتابخانه ملی پزشکی با بررسی داده های بیش از 51000 نفر بالای 45 سال برای بررسی ارتباط بالقوه بین خلق و خوی ضعیف و دست دادن ضعیف ادعا کردند: قدرت پایین دست گرفتن با افزایش احتمال افسردگی مرتبط است. ارزیابی اولیه قدرت گرفتن دست جمعیت های در معرض خطر افسردگی را در میان سالمندان میانسال و مسن شناسایی می کند.

دکتر آدام استاتن، مدیر بالینی تست‌های یک روزه  و پزشک عمومی NHS توضیح می‌دهد: از آنجا که قدرت گرفتن دست زمانی که سلامت جسمانی ضعیف است بدتر می‌شود و سلامت جسمی ضعیف یک عامل خطر برای افسردگی است، برخی مطالعات نشان داده‌اند که گرفتن دست ضعیف تر ممکن است به این معنی باشد که فردی در معرض خطر افسردگی بیشتر است.

همچنین، افراد مبتلا به افسردگی اغلب انگیزه خود را از دست می دهند و احساس خستگی می کنند، بنابراین برای آنها غیرعادی نیست که از نظر بدنی تناسب اندام کمتری داشته باشند که ممکن است خود را با گرفتن دست ضعیف نشان دهد.

زوال عقل

از دست دادن قدرت گرفتن با کاهش عملکردهای شناختی و فیزیکی، به ویژه در افراد مسن مرتبط است. شرایطی مانند آرتریت و زوال عقل هر دو با قدرت گرفتن کمتر مرتبط هستند.

دست دادن ضعیف‌تر نشانه اولیه زوال شناختی است، شبکه های عصبی مسئول شناخت و وظایف فیزیکی (مانند راه رفتن) است بنابراین ممکن است هر دو با هم تخریب شوند.

هیپرهیدروزیس

تعریق بیش از حد، که به عنوان هایپرهیدروزیس شناخته می شود ، می تواند تمام قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار دهد، اما اغلب دست ها بیشتر قابل توجه هستند.

هیپرهیدروزیس می تواند نشانه ای از فعالیت بیش از حد سیستم عصبی سمپاتیک باشد. همچنین ممکن است با شرایطی مانند اضطراب، استرس یا برخی مسائل پزشکی مرتبط باشد.

مشکلات گردش خون

دست‌های سرد گاهی اوقات می‌تواند در نتیجه وضعیتی به نام پدیده رینود باشد. رگ های خونی انگشتان دست و پا معمولاً در پاسخ به سرما بسته می شوند و باعث رنگ پریدگی و سرد شدن آنها می شود.

گاهی اوقات، به ویژه اگر پدیده رینود در اواخر زندگی شروع شود، ممکن است با یک بیماری زمینه ای مهم تری مانند آرتریت روماتوئید یا لوپوس همراه باشد.

شرایط عضلانی

دست دادن ضعیف نشان دهنده ضعف عضلانی یا شرایطی است که بر قدرت عضلانی تأثیر می گذارد، برای مثال روماتوئید یا استئوآرتریت.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان