این 5 کلمه را در گفت و گوهای تان بکار نبرید + نشانه هوش پائین است

خط سلامت: باهوش بودن به عوامل مختلفی بستگی دارد. مشخص شده است نحوه صحبت کردن، برداشت دیگران از میزان باهوش بودن فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

این 5 کلمه را در گفت و گوهای تان بکار نبرید + نشانه هوش پائین است

باهوش بودن تا حد زیادی به نحوه صحبت کردن فرد بستگی دارد. پژوهش ها نشان داده است اجتناب از کاربرد برخی کلمات باعث می شود، یک فرد باهوش تر به نظر برسد.

به گزارش خط سلامت استفاده از برخی کلمات و اصطلاحات در مکالمات روزمره، منجر به برداشت منفی دیگران می شود. تحقیقات نشان داده است اجتناب از کاربرد برخی کلمات و اصطلاحات باعث می شود یک فرد از جانب دیگران، باهوش تر درک شود.

باهوش بودن و عدم استفاده از برخی کلمات

باهوش بودن تاحدودی به طرز صحبت کردن فرد بستگی دارد. در ادامه برخی از کلماتی که استفاده از آن ها منجر می شود، فرد باهوش به نظر نرسد را معرفی می کنیم: 

به معنای واقعی کلمه

عبارت "به معنای واقعی کلمه" اغلب به صورت نادرست و بیش از حد استفاده می شود. افرادی که از این عبارت به صورت افراطی استفاده می کنند، اغلب از جانب دیگران به عنوان افرادی ناآگاه و هیجانی درک می شوند که در رابطه با مسائل بزرگنمایی می کنند.

کلمه فقط

استفاده افراطی از کلمه فقط تاثیر کلام را کاهش می دهد. تلاش آگاهانه ای برای اجتناب از کاربرد این کلمه در ارتباطات حرفه ای، تاثیر کلام را افزایش می دهد.

 استفاده از عبارت پیشنهاد می‌کنم، به جای کلمه فقط، تفاوت بزرگی در نحوه درک ایده ها ایجاد می کند.

صادقانه

صادقانه کلمه ای است که افراد اغلب برای تأکید بر صداقت خود استفاده می کنند. با این حال مشخص شده است استفاده از این عبارت گاهی اوقات، نتیجه عکس می دهد.

هنگامی که فردی به طور مکرر از کلمه صادقانه استفاده می کند، باعث می شود شنوندگان صحت اظهارات او را زیر سوال ببرند.

چنین رفتاری این شک را بر می انگیزد که احتمالا حرف هایی که کلمه صادقانه برای آن ها به کار نرفته است، کذب هستند.

کلمه هر چه

هر چه کلمه ای است که ناخواسته بیانگر بی تفاوتی یا بی احترامی است. استفاده بیش از حد از این کلمه، این تصور را ایجاد می کند که فرد مسائل را جدی نمی گیرد یا فاقد اشتیاق لازم برای ادامه گفتگو است.

کلمه شاید

کلمه شاید اظهارات فرد را غیرقطعی یا نامطمئن جلوه می دهد. اگر دائماً در مکالمات خود می‌گویید شاید، این تصور را ایجاد می کند که به ایده‌ها یا تصمیمات خود اعتماد ندارید.

استفاده از عبارت های قاطعانه، مانند من معتقدم، من فکر می‌کنم یا پیشنهاد می‌کنم، نشان می‌دهد در حالی که به نظرات دیگران احترام می‌گذارید، به نظرات خود نیز اهمیت می‌دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان