4 نشانه که به زن باردار مادر شدن را خبر می دهد

خط سلامت: بارداری و شروع زایمان برای هر زنی منحصر به فرد است. علائم زایمان (نشانه هایی که زمان زایمان نزدیک است) می تواند از یک زن به زن دیگر متفاوت باشد و برای همان زن از بارداری به بارداری بعدی تغییر کند.

4 نشانه که به زن باردار مادر شدن را خبر می دهد

بارداری و شروع زایمان برای هر زنی منحصر به فرد است. علائم زایمان (نشانه هایی که زمان زایمان نزدیک است) می تواند از یک زن به زن دیگر متفاوت باشد و  برای همان زن از بارداری به بارداری بعدی تغییر کند. به گزارش خط سلامت ممکن است ساعت ها یا حتی روزها طول بکشد تا علائم درد زایمان در ماه نهم احساس شود.

فاز نهفته یا اولین علائم زایمان زمانی است که دهانه رحم شروع به باز شدن برای تولد نوزاد می شود.

زایمان و شایع ترین علائم درد زایمان

اگرچه پیش‌بینی دقیق شروع زایمان یا مدت زمانی که زایمان یک زن طول می‌کشد دشوار است، اما چند نشانه رایج از زایمان وجود دارد زمانی شروع می‌شوند که جنین هورمون‌های خاصی را تولید می‌کند. در اینجا 5 علامت رایج زایمان آورده شده است که هر مادر باردار باید بداند:

روشن شدن:

یکی از علائم کمتر شناخته شده زایمان که در اوایل مادران باردار برای اولین بار تجربه می شود، چیزی است که پزشکان از آن به عنوان "سبک شدن" یاد می کنند. هنگامی که کودک برای تولد آماده می شود، به آرامی به حالت سر به پایین حرکت می کند.

این ممکن است بین چند ساعت تا چند روز قبل از شروع زایمان اتفاق بیفتد که فشار روی دیافراگم مادر را کاهش می دهد و تنفس را برای او آسان می کند، اما فشار بیشتری به لگن و مثانه او وارد می کند.

مادرانی که قبلا زایمان کرده اند، ممکن است این علامت زایمان را تا قبل از شروع زایمان داشته باشند یا نداشته باشند. در هر صورت، شکم مادر ممکن است پایین تر و بیرون زده تر به نظر برسد.

علائم زایمان

انقباضات :

در اواخر بارداری، علائم درد زایمان قوی‌تر و مکرر می‌شوند. انقباضات به فشار دادن نوزاد از طریق کانال زایمان کمک می کند و در نهایت به مادر کمک می کند تا کودک را به دنیا آورد.

اگر زن باردار در هر ساعت بیش از شش انقباض داشته باشد یا هر انقباض کمتر از پنج دقیقه بیشتر از یک یا دو ساعت فاصله داشته باشد، کودک در راه است.

قطع آب :

نوزاد متولد نشده در رحم توسط یک مایع محافظ به نام مایع آمنیوتیک احاطه شده است. هنگامی که کیسه مایع آمنیوتیک پاره می شود، مادر با فوران مایع یا در برخی موارد چکه آهسته مواجه می شود، به این نوع ترشحات قبل از زایمان، شکاف آب می گوییم.

گرفتگی عضلات، تهوع و اسهال:

شروع زایمان باعث افزایش فشار یا گرفتگی در ناحیه لگن و رکتوم می شود و باعث ایجاد درد در ناحیه شکم و کمر می شود. علاوه بر این، برخی از زنان باردار ممکن است علائم زایمان مانند استفراغ یا مدفوع شل را در ابتدای زایمان تجربه کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان