این جمله ها قاتل رابطه تان هستند/ آنها را بکار نبرید

خط سلامت: مهارت های ارتباطی با بیان نکردن برخی اصطلاحات و کلمات بهبود می یابد. رعایت برخی نکات هنگام تعامل با دیگران، به بهبود روابط کمک می کند.

این جمله ها قاتل رابطه تان هستند/ آنها را بکار نبرید

مهارت های ارتباطی در صورت استفاده نکردن از برخی عبارات هنگام گفتگو با دیگران تقویت می شود. 

به گزارش خط سلامت بهبود مهارت های ارتباطی منوط به این است که فرد پیش از گفتن هر حرفی، ابتدا احساس طرف مقابل را در نظر بگیرد.

مهارت های ارتباطی و راه های تقویت آن

مهارت های ارتباطی با به زبان نیاوردن برخی اصطلاحات و عبارات هنگام گفتگو با دیگران، تقویت می شود. در ادامه برخی از عبارت هایی که منجر به کاهش صمیمیت می شوند و بالقوه نشان دهنده ضعف در مهارت های ارتباطی هستند را  را توضیح می دهیم:

شما خیلی حساس هستی

زمانی که به یک نفر میگویید شما خیلی حساس هستی، این مسئله برداشت می شود که آن فرد الکی هرچیزی را سخت می گیرد.  تلاش برای درک احساسات طرف مقابل جایگزین خوبی برای این عبارت منفی است.

 حالا هر چی...

تصور کنید وسط یه بحث جنجالی هستیم و فرد مقابل سعی دارد خودش را ثابت کند. ناگهان شما می گویید خب حالا هر چه شده باشد، اهمیت بحث کردن ندارد. 

به جای این عبارت که عمیقا احساسات فرد را تشدید  می کند، می توانید بگویید متوجه ناراحتی و عصبانیت او هستید و بهتر است زمان دیگری به این موضوع بپردازید.

 

 من می خواهم اینطور باشد...

استفاده از عبارت من میخواهم اینطور باشد...، این معنا را می دهد که من بهتر از تو می دانم. به این ترتیب نگاه از بالا به پایین در رابطه ایجاد می شود که صمیمت را تخریب می کند.

 

بهبود مهارت های ارتباطی با نگفتن چرا اینقدر ناراحت میشوید:

عبارت چرا اینقدر ناراحت میشوی این معنی را میدهد که واکنش تو بیش از اندازه شدید است. رفتار تو عادی و نرمال نیست. به جای آن بگویید متوجه دلخوری تو هستم نگران نباش تو میتونی حلش کنی من کنارتم و کمکت میکنم.

تو باید...

شروع جمله با "عبارت تو باید..." به معنای تحکم و زیر سوال بردن خودمختاری طرف مقابل است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان