اگر خاطرات تان را فراموش می کنید این یافته شگفت انگیز را بخوانید

خط سلامت: خواب بر تمام الگوهای زندگی افراد تاثیر می گذارد به همین دلیل خواب افراد باید با کیفیت باشد.

اگر خاطرات تان را فراموش می کنید این یافته شگفت انگیز را بخوانید

خواب و تنفس در خواب با عملکردهای مغزی خصوصا حافظه مرتبط است. 

به گزارش خط سلامت محققان چگونگی تاثیر خواب بر حافظه را بررسی کرده اند.

خواب و تنفس   

خواب بر حافظه تأثیر می گذارد. محققان ارتباطی بین تنفس و پیدایش الگوهای خاصی از فعالیت مغز در خواب یافتند که با فعال شدن مجدد محتویات حافظه مرتبط است. داده ها به پیامدهای احتمالی تنفس ناسالم بر حافظه اشاره می کند. محققان قبلاً نشان داده بودند که رابطه مستقیمی بین ظهور برخی الگوهای فعالیت مغزی مرتبط با خواب و فعال شدن مجدد محتوای حافظه وجود دارد.

در مطالعه جدید محققان با دانشمندان مؤسسه توسعه انسانی ماکس پلانک در برلین و دانشگاه آکسفورد برای تجزیه و تحلیل مجدد داده‌ها همراه شدند. نتایج آن ها تنفس را به عنوان یک ضربان ساز بالقوه شناسایی کرده است. یعنی تنفس بر نحوه تثبیت خاطرات در طول خواب تأثیر می گذارد.

برای مطالعه اصلی خود، محققان به 20 شرکت کننده در مطالعه 120 تصویر را در طول دو جلسه نشان دادند. تمام تصاویر با کلمات خاصی همراه بود. سپس شرکت کنندگان حدود دو ساعت در آزمایشگاه خواب خوابیدند. هنگامی که از خواب بیدار شدند، از آن ها در مورد تداعی هایی که یاد گرفته بودند، سؤال شد. در تمام طول دوره یادگیری و خواب، فعالیت مغز آن ها با استفاده از EEG همراه با تنفس آنها ثبت شد.

تنفس و فعالیت مغز

از آنجا که فرکانس تنفس  با افزایش سن تغییر می کند، محققان سپس داده ها را در رابطه با تنفس ثبت شده تجزیه و تحلیل کردند و توانستند بین آن ها ارتباط برقرار کنند. نتایج نشان می دهد تنفس برای پردازش حافظه در خواب مهم است.

افراد مسن اغلب از اختلالات خواب، اختلالات تنفسی و کاهش عملکرد حافظه رنج می برند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان