اگر دلشوره دارید این مطلب را حتما بخوانید /2 بیماری مهم روانی در کمین تان نشسته

خط سلامت: اضطراب منجر به آشفتگی و احساس بی قراری می شود.

اگر دلشوره دارید این مطلب را حتما بخوانید /2 بیماری مهم روانی در کمین تان نشسته

اضطراب منجر به کاهش عملکرد می شود. پژوهش های متعدد نشان داده است اضطراب احتمال ابتلا به سایر مشکلات سلامت روان، از جمله وسواس و افسردگی را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت اضطراب بر ابعاد مختلف زندگی فرد تاثیر منفی می گذارد. تجربه اضطراب به صورت مزمن، افزایش ترشح هورمون کورتیزول را به دنبال دارد. ترشح بیش از حد کورتیزول، سیستم ایمنی را تضعیف می کند.

اضطراب و نشانه های آن

اضطراب منجر به نگرانی بیش از حد می شود.

فرد مضطرب دائما نگران آینده و اطرافیان خود هستند. در ذهن افراد مضطرب نشخوار فکری و  تمرکز بر نکات منفی جایگاه ویژه ای دارد.. 

قادر به آرام شدن درونی نیستید هرچقدر هم که دمنوش های مختلف بخورید بازهم کلافه و آشفته هستید 

در رها کردن گذشته ناتوان هستید و نمی توانید به سادگی گذشته را رها کنید به صورت مکرر به گذشته فکر می کنید و اتفاقات را مرور می کنید این رخداد ها مثل سایه به شما چسبیده اند 

مدام به دنبال تایید هستید اما واقعیت ماجرا این است که از درون آشفته اید هر چقدر هم که دیگران شمارا تایید کنند سیرابی ندارید باید بدانیم که این آشفنگی درونی است و با تعریف و تمجید دیگران مسئله حل نمی شود. 

برای داشتن آرامش مدام در حال جنب جوش هستید فهرست های مختلف تهیه‌ می کنید تا بتوانید خود راه آرام کنید از این کلاس به آن کلاس از مورد اول تا مورد دهم لیست خود را تیک می زنید. از بیرون دیگران شمارا تحسین می کنند و آفرین می گویند اما متاسفانه شما آرامش درونی ندارید این ها برای فرار از اضطراب می‌باشد. 

و اما افرادی که کمالگرا هستند این وضعیت برایشان سخت تر می شود چرا که آنها بیش ازحد از خود توقع دارند و وسواس بیش از حد به خرج می‌دهند البته کمالگرایی مزایای زیادی دارد که اگر بدرستی انجام گیرد فرد را به جاهای خوبی می رساند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان