با این 4 عبارت مشاجره و دعواها شدیدتر می شوند

خط سلامت: عصبانیت و ناتوانی در کنترل خشم، یکی از علل اصلی مشکلات زن و شوهر بایکدیگر است. مشخص شده است استفاده از برخی کلمات و اصطلاحات هنگام شماجره، تنش و درگیری را تشدید می کند.

با این 4 عبارت مشاجره و دعواها شدیدتر می شوند

عصبانیت و ناتوانی در کنترل خشم، پیامدهای منفی فراوانی را به دنبال دارد.

زن و شوهری که نمی توانند خشم خود را مدیریت کنند، معمولا از کلمات و اصطلاحاتی استفاده می کنند که منجر به تشدید تنش و درگیری می شود.

به گزارش خط سلامت مهارت کنترل خشم یکی از مهم ترین مهارت های زندگی است که تداوم زندگی مشترک را تا حدودی تضمین می کند، در مقابل ناتوانی در کنترل خشم منجر به استفاده از عبارت هایی می شود که تنش و درگیری را تشدید می کند.

عصبانیت و جملات سمی

عصبانیت باید در همان مراحل ابتدایی شناسایی شود تا بتوان آن را کنترل کرد. نشانه های زیادی هنگام مشاجره وجود دارد. استفاده از عبارات منجر به عصبانیت بیشتر و در نهایت مشاجره بیشتر می شود. برخی از عباراتی که هنگام اختلاف نظر باید از آن ها اجتناب کنید عبارتند از:

تو همیشه...

باورم نمیشه...

این به این دلیل است که تو قبلا...

تو به من گوش نمی دهی...یا تو هرگز گوش نمی دهی...

مدیریت روابط در هنگام عصبانیت

روانشناسان بالینی می گویند، اگر در حال گفتگو در مورد مسئله ای هستید، تصدیق کنید که دیدگاه طرف مقابل را می‌شنوید، حتی اگر با آن موافق نیستید، سپس نظر خود را با احترام بیان کنید. این کار حداقل به طرف مقابل نشان می‌دهد که به او گوش می‌دهید، که بسیار مهم است.

در محل کار و زندگی شخصی‌ افراد باید بدانند که زمان‌هایی پیش می آید که در تعارض هستتند، زمانی که باید دیدگاه خود را به روشی حساس ابراز کنند. استفاده از عبارات زیر جایگزینی برای عبارات رایج اشتباه می باشد:

من واقعا صدایت را می شنوم...

سعی می کنم بفهمم...

از دیدگاه شما می توانم تصور کنم که این ...برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان