قبل از اینکه بازنشسته شوید این 6 سبک زندگی را تمرین کنید

خط سلامت: بازنشستگی دوره ای بعد از پایان سال ها کار است. بازنشستگی افراد را در یک بحران عاطفی قرار می دهد زیرا بعد از چند سال کار کردن مجبور به خانه ماندن می شوند.

قبل از اینکه بازنشسته شوید این 6 سبک زندگی را تمرین کنید

بازنشستگی برای برخی افراد دوره جذابی نیست زیرا با انتظارات آن ها همخوانی ندارد. اما برخی افراد تلاش می کنند از دوران بازنشستگی خود لذت ببرند و خوشحال باشند.

به گزارش خط سلامت برخی سالمندان در دوره بازنشستگی خود عادات مخصوصی برای شادی و رضایت خود ایجاد می کنند.

بازنشستگی و عاداتی برای زندگی بهتر

بازنشستگی مانند سفری است که هر کس تجربه خود را دارد. برخی عادات روزانه به فرد بازنشسته کمک می کنند تا از دوران طلایی خود لذت ببرد و در عین حال احساسات ناخوشایند را از خود دور کند. عادات روزانه زیر توصیه هایی برای داشتن یک زندگی شاد در دوره بازنشستگی است:

ایجاد یک روتین صبحگاهی

کسانی که در دوران بازنشستگی خود خوشحال هستند ، اغلب روز خود را با یک روتین منظم صبحگاهی آغاز می کنند.

این روتین شامل هر چیزی می تواند باشد مثل لذت بردن از قهوه در هنگام تماشای طلوع خورشید گرفته یا گذراندن وقت در باغ یا حیاط یا مدیتیشن و صرف صبحانه. این روتین برای ایجاد فضایی برای حضور و لذت بردن از لذت های ساده زندگی است.

پذیرش روال

شادترین بازنشستگان تعادل در زندگی  را درک می کنند.آن ها برنامه های معمول خود را دارند مثل یک برنامه ورزشی منظم یا قرارهای هفتگی قهوه با دوستان ،اما در عین حال جایی برای خلاقیت و خودانگیختگی نیز باقی می گذارند. این مسئله می تواند هر چیزی باشد، از یک سفر گرفته تا امتحان کردن یک سرگرمی جدید . این تعادل زندگی ساختار یافته و هیجان انگیزی را ایجاد می کند.

ارتباط با عزیزان

در شلوغی سال های کاری ، از دست دادن ارتباط با خانواده و دوستان اغلب طبیعی است. با این حال، کسانی که در دوران بازنشستگی راضی هستند، حفظ ارتباط با عزیزانشان را در اولویت قرار می دهند.

گذراندن وقت با خانواده و دوستان، تعامل اجتماعی لذت بخشی را فراهم می کند و به جلوگیری از تنهایی کمک می کند. این ارتباطات شادی را در دوران بازنشستگی بسیار افزایش می دهد.

تقویت ذهن

یکی از جذاب ترین چیزها در مورد مغز انسان توانایی آن برای ادامه یادگیری و سازگاری بدون در نظر گرفتن سن است.

بازنشستگان شاد اغلب عادت دارند هر روز ذهن خود را درگیر کنند. چه حل جدول کلمات، خواندن یک کتاب تفکر برانگیز، یادگیری یک مهارت جدید یا حتی انجام یک بازی رومیزی چالش برانگیز، این فعالیت ها ذهن را تحریک کرده و تیز نگه می دارند.

صلح با پیری

افزایش سن چالش برانگیز می باشد. بدن تغییر می کند، سطح انرژی کاهش می یابد. اما پیری بخشی از زندگی است و اشکالی ندارد بازنشستگان خوشحال با این واقعیت که نمی توانند همه کارها را انجام دهند صلح کرده اند، اما می دانند که پیری در شادی ها و امتیازات منحصر به فرد است. پذیرش پیری به معنای تسلیم شدن یا رها کردن نیست.

تقویت سلامت جسمانی خود

بسیاری از مردم با افزایش سن از سلامت جسمانی خود غافل می شوند . اما بازنشستگان شاد هر روز سلامتی خود را در اولویت قرار می دهند.

بازنشستگی اغلب به عنوان دوره ای از اوقات فراغت و آرامش بی پایان به تصویر کشیده می شود. با این حال، مانند هر مرحله از زندگی، مجموعه ای از چالش ها و تغییرات خاص خود را دارد. باز نشستگی پایان زندگی سازنده فرد نیست، بلکه آغاز فصل جدیدی است . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان