روانشناسی شخصیت / 7 ویژگی شخصیتی که فقط درونگراها دارند

خط سلامت: درونگراها به دلیل ویژگی های شخصیتی خود کمتر در معرض دید افراد قرار دارند و این مسئله و فرهنگ جامعه این افراد را منزوی نشان داده اما در صورتیکه اینطور نیست.

روانشناسی شخصیت / 7 ویژگی شخصیتی که فقط درونگراها دارند

درونگرا ها ویژگی های شخصیتی منحصر به فردی دارند و برخی از آن ها اعتماد به نفس زیادی دارند اما نحوه تعاملات شان با محیط و دیگران متفاوت است.

به گزارش خط سلامت درونگراهایی که اعتماد به نفس خوبی دارند نشانه های منحصر به فردی دارند.

درونگراها و اعتماد به نفس

درونگراها افراد ضد اجتماعی یا خجالتی نیستند بلکه آن ها نیز دارای اعتماد به نفس هستند اما تنهایی خود را نیز دوست دارند.  آن ها نشانه های رفتاری زیر را دارند:

علاقه به تنهایی 

یک فرد به عنوان یک درون گرا با اعتماد به نفس، تنهایی را نه به عنوان انزوا، بلکه به عنوان فرصتی برای شارژ مجدد و پرورش درون خود می بیند.این افراد تنها بودن را تحمل نمی کنن بلکه در آن رشد می کنند و این عجیب یا غیرعادی نیست.

لذت از گفتگوهای عمیق و معنادار

فرد به عنوان یک درونگرا با اعتماد به نفس، گفتگوهای عمیق و معنادار را ترجیح می دهد که به او امکان می دهد با کسی ارتباط برقرار کند.

خودآگاه و درون نگر

این مسئله فقط در مورد خیال بافی یا گم شدن در افکار نیست، بلکه سطح عمیق تری از خودآگاهی است که به فرد امکان می دهد احساسات، انگیزه ها و خواسته های خود را درک کنند.

دقت در انتخاب حلقه اجتماعی

یک درونگرا با اعتماد به نفس، احتمالاً حلقه اجتماعی کوچکتری خواهد داشت. فرد به جای اینکه به دنبال تأیید اعتبار از طریق گروهی از آشنایان باشد، وقتی صحبت از روابط به میان می‌آید، به کیفیت بر کمیت اهمیت بیشتری می‌دهد. آن ها ترجیح می دهند افراد کمتراما ارتباطات عمیق تری داشته باشند.

ارزش برای استقلال خود

افراد درونگرای با اعتماد به نفس راحت می‌توانند کارها را به تنهایی انجام دهند، چه رفتن به سینما، چه یک سفر انفرادی یا صرفاً از صرف یک وعده غذایی لذت ببرند.

این استقلال به تفکر آن ها نیز سرایت  پیدا می کند. آن ها نه تنها برای عقاید خود ارزش قائل هستند و به راحتی تحت تأثیر احساسات عمومی قرار نمی گیرند، بلکه از تصمیمات خود مطمئن هستند.

 شنونده خوب بودن

یکی از نقاط قوت یک درونگرای با اعتماد به نفس ، توانایی خوب گوش دادن است . ترجیح افراد درونگرا برای گفتگوهای عمیق و معنادار اغلب آن ها را به شنونده ای عالی تبدیل می کند، زیرا تمایل دارند به جای کمیت، بر کیفیت تعامل تمرکز کنند.

خلاقیت

خواه نقاشی، نوشتن، نواختن ساز یا هر شکل دیگری از بیان هنری باشد، درونگراهای با اعتماد به نفس اغلب در کارهای خلاقانه عالی هستند.  این فعالیت ها دریچه ای برای بیان افکار و احساسات هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان