آسیب های دوران کودکی انعطاف پذیری مغز را کاهش می دهد/ راهکار چیست؟

خط سلامت: رشد مغز کودک به عوامل مختلفی نظیر ژنتیک، بیماری، سبک فرزندپروری والدین و اتفاقات محیطی بستگی دارد.

آسیب های دوران کودکی انعطاف پذیری مغز را کاهش می دهد/ راهکار چیست؟

رشد مغز کودک در آسیب های محیطی و مشکلات دوران کودکی تسریع می یابد. ناملایمتی های اولیه و تجارب ناخوشایند اولیه بر رشد مغز کودک اثر می گذارد.

رشد مغز کودک و تجارب ناخوشایند اولیه

به گزارش خط سلامت مشکلات دوران کودکی رشد مغز را تسریع می کند. مطالعه ای که توسط محققان موسسه علوم بالینی سنگاپور (SICS) انجام شد، شواهدی را پیدا کرد که نشان می دهد کودکانی که در معرض سطوح بالاتری از ناملایمات اولیه زندگی (ELA) قرار می گیرند، الگوی رشد مغزی شان در طول سال های پیش دبستان با بقیه کودکان متفاوت است.

این تحقیق از اسکن‌های MRI برای ردیابی رشد مغز در کودکانی که در معرض سطوح مختلف ناملایمات اولیه زندگی (ELA) هستند، استفاده کرد. یافته‌ها نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض بالای ناملایمات اولیه زندگی (ELA) منجر به کاهش سریع‌تر  ساختار-عملکرد (SC-FC) بین سنین 4.5 تا 6 می‌شود، که نشان‌دهنده یک پنجره باریک‌تر برای نوروپلاستیسیته و یادگیری  ​​است.

تاثیرات مغزی تجارب ناخوشایند اولیه

کودکانی که در معرض سطوح بالای ناملایمات اولیه زندگی (ELA) قرار می گیرند، رشد سریع مغز را به ویژه در سنین 4.5 تا 6 سالگی به عنوان یک مکانیسم محافظتی نشان می دهند.

این شتاب منجر به کاهش انعطاف پذیری عصبی می شود که به طور بالقوه منجر به چالش های بلندمدت شناختی و سلامت روان می شود.

این مطالعه بر اهمیت مداخله زودهنگام در کودکانی که در معرض ناملایمات اولیه زندگی (ELA) هستند، برای بهبود نتایج و کاهش اثرات بلندمدت تاکید می‌کند.

قرار گرفتن در معرض ناملایمات اولیه زندگی (ELA) یک عامل خطر شناخته شده برای پیامدهای سلامت روان ضعیف در طول زندگی است. این شامل افزایش خطر ابتلا به اختلالات شناختی و همچنین ایجاد اختلالات سلامت روان مانند اختلالات افسردگی اساسی است.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان