این افراد قادر به عشق ورزی نیستند/بشناسید تا در دام نیفتید

خط سلامت: عشق احساسی شیرین است که نیاز فرد به دوست داشتن و دوست داشته شدن را تامین می کند. تحقیقات نشان داده است افراد خاصی نمی توانند عشق را تجربه کنند.

این افراد قادر به عشق ورزی نیستند/بشناسید تا در دام نیفتید

عشق یکی از نیازهای روانشناختی انسان است. تحقیقات نشان داده است احساس تعلق خاطر نسبت به یک فرد دیگر، منجر به ترشح هورمون اکسی توسین شده و احتمال تجربه احساسات منفی، مانند اضطراب را کاهش می دهد.

به گزارش خط سلامت عشق احساسی مثبت است؛ با این حال برخی افراد از تجربه عشق محروم هستند. افرادی که نمی توانند عشق را تجربه کنند، معمولا در تاریخچه روابط خود طرد شدن را تجربه کرده اند و اکنون سعی می کنند با ایجاد نوعی سپر محافظ از خود در برابر آسیب های احتمالی محافظ کنند.

عشق را چه کسانی تجربه نمی کنند؟

عشق احساسی مثبت است که شاخص های سلامتی را تقویت می کند. 

با این حال پژوهش ها نشان داده است برخی از افراد در برابر دوست داشتن دیگران و تجربه عشق مقاوت می کنند. دلایل ناتوانی در تجربه عشق عبارت است از: 

سابقه طرد شدن بی سر و صدا و بدون دلیل 

اعتماد به نفس فرد پایین

تجربه آزار جسمی و عاطفی در اوایل کودکی.

چرا افرادی که عاشق نمی شوند، وارد رابطه می شوند؟

حتی اگر فردی قادر به عشق ورزیدن نباشد، باز هم مانند سایر افراد به صمیمیت نیاز دارد و همین امر آن ها را برای برقراری رابطه با دیگران تشویق می کند.

ویژگی افرادی که نمی توانند عاشق شوند

افرادی که نمی توانند عشق را تجربه کنند در اعماق وجودشان با نوعی احساس خشم دست و پنجه نرم می کنند.  این افراد معمولا خود را قربانی بی مهری دیگران می دانند

چه باید کرد؟

 مراجعه به یک روانشناس بالینی متخصص در زمینه دلبستگی، منجر به بهبود اوضاع و تجربه صمیمت در سطح عمیق تر می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان