این 5 کار سمی دست خودشیفته ها را رو می کند/ روانشناس هاروارد اعلام کرد

خط سلامت: خودشیفتگی شدید اغلب به راحتی قابل شناسایی است. مانند: رفتارهایی مثل لاف زدن، تک گویی و اظهارات تحقیرآمیز.

این 5 کار سمی دست خودشیفته ها را رو می کند/ روانشناس هاروارد اعلام کرد

خودشیفتگی در روابط با نمایش ها و بازی های واقعی نمایان می شود.

به گزارش خط سلامت افراد خودشیفته در روابط خود نشانه هایی دارند که قابل تشخیص هستند.

خودشیفتگی و نشانه های رفتاری

خودشیفتگی در افراد همیشه آشکارا نیست. نشانه های ظریف رفتاری زیر در افراد خودشیفته دیده می شود:

بمباران عشقی

بمباران عشق افزودن ستایش، توجه و هدیه است. در اولین مرحله قرار ملاقات این افراد خود را سرشار از عشق و احساس نشان می دهند.

 هنگامی که با احساسات آسیب پذیر مواجه می شوند، عصبانی می شوند. آن ها با رفتارهای منزوی، اظهارات کوتاه و پاسخ های آهسته به پیام ها واکنش نشان می دهند.

خودشیفته‌ها اغلب از احساسات آسیب‌پذیری مانند غم، تنهایی، شرم، ترس یا حتی ناامیدی ناراحت هستند، زیرا اعتماد ندارند که کسی واقعاً به آن ها اهمیت می‌دهد یا در کنارشان خواهد بود.

تصویری نادرست از امنیت 

خودشیفته‌ترین افراد با ناامنی‌های دلبستگی‌شان کنار می‌آیند و این احساس را دارند که آن‌قدر خاص، استثنایی یا منحصربه‌فرد هستند که هرگز نیازی به ترس از مواجهه با خطرات عاطفی ندارند.

افرادی که خودشیفته نیستند این انعطاف پذیری را دارند که فقط از برقراری ارتباط لذت ببرند، بدون اینکه پیامک و تمجیدهای شدیدی داشته باشند. روابط واقعی بر اساس طیف وسیعی از راه های ابراز صمیمیت و محبت است.

 به شباهت های شما اشاره می کنند.

یکی دیگر از روش‌هایی که خودشیفته‌ها برای تقویت خود تمرین می‌کنند، «فانتزی دوقلو» یا ایجاد حس خاص بودن با اصرار اینکه هر دوی شما تا حد ممکن شبیه هم هستید، است مثلا: «ما یک موسیقی را دوست داریم و آیا این عالی نیست که هر دوی ما از پیاده روی لذت می بریم؟

وقتی به تفاوت‌ها در سلیقه‌های آشپزی یا موسیقی خود اشاره می‌کنید، یا شب غافلگیرکننده را به نفع یک تاریخ برنامه‌ریزی‌شده چند روز بعد رد می‌کنید، ممکن است با عصبانیت یا سکوت مواجه شوید. افراد خودشیفته به شدت روی حفظ حس خاص بودن سرمایه گذاری می کنند.

کنترل گری

خودشیفته ها اغلب کنترل پنهان کاری را انجام می دهند. آن‌ها ممکن است در آخرین لحظه با بلیط‌های کنسرت و گل‌ها حاضر شوند، یا شام را رزرو کنند، یا اصرار کنند که مکان پیک‌نیک عاشقانه در پارک را انتخاب کنند. همیشه سازماندهی رویدادها تاکتیکی برای رسیدن به آنچه می خواهند بدون نیاز به درخواست است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان