خیانت کردن در رابطه با ازدواج موفق چه رابطه ای دارد؟ + محققان دانشگاه جان هاپکینز اعلام کردند

خط سلامت: خیانت معنای بزرگ و سنگینی برای هر شخص دارد. تعریف خیانت تحت تاثیر برداشت های شخصی افراد از این واژه است. خیانت باعث ضربه روحی ماندگار و عمیقی بر روح فرد می شود.

خیانت کردن در رابطه با ازدواج موفق چه رابطه ای دارد؟ + محققان دانشگاه جان هاپکینز اعلام کردند

خیانت در زندگی بر خلاف باور افراد در اغلب موارد همراه با پشیمانی نیست. افراد خیانت کار متاهل در آمریکا طبق تحقیقات جدید از اعمال نادرست خود احساس پشیمانی و ناراحتی زیادی ندارند.

خیانت و عواطف

خیانت بار روانی زیادی برای فرد خیانت دیده دارد. نظرسنجی در آمریکا در ارتباط با خیانت نشان می دهد در افراد امریکایی خیانت کار، پشیمانی اندکی را تجربه می کنند.

گزارش آمریکایی جدیدی در مورد روانشناسی خیانت، نشان می دهد افراد متاهلی که دارای روابط غیراخلاقی هستند، آن ها را بسیار رضایت بخش می دانند، ابراز پشیمانی کمی می کنند و معتقدند خیانت به ازدواج آن ها لطمه ای وارد نکرده است.

محققان دانشگاه جان هاپکینز می گویند: نارضایتی جنسی، با انگیزه های دیگر از جمله میل به استقلال و تنوع طلبی، مهم ترین انگیزه برای داشتن یک رابطه خارج از عرف است. مشکلات اساسی در رابطه، مانند عدم عشق یا عصبانیت نسبت به همسر، از جمله دلایل نه چندان شایع برای تمایل به خیانت هستند.

ارتباط خیانت با ازدواج های موفق

این نظرسنجی آمریکایی نشان داد داشتن ازدواج‌های عالی باعث نمی‌شود افراد خیانت کار از روابط خود پشیمان شوند. شرکت کنندگان به طور کلی گزارش دادند رابطه آن ها هم از نظر جنسی و هم از نظر عاطفی بسیار رضایت بخش است و از داشتن آن پشیمان نیستند.

این نتایج نشان می دهد خیانت لزوماً نتیجه یک مشکل عمیق در رابطه نیست. این گزارش نشان داد افراد خیانکار معمولا به دنبال روابط جدید و هیجان‌انگیز هستند و به این دلیل که تعهد قوی نسبت به شریک زندگی خود ندارند، دست به خیانت می زنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان