افراد سمی را با این تکنیک ها از زندگی حذف کنید

خط سلامت: افراد سمی سعی می کنند شما را کنترل کنند. هر چند عجیب به نظر برسد، افرادی که کنترل زندگی خود را در دست ندارند تمایل دارند زندگی شما را کنترل کنند.

 افراد سمی را با این تکنیک ها  از زندگی حذف کنید

افراد سمی باعث آسیب روحی و روانی در افراد دیگر می شوند. این افراد با شگرد ها و رفتارهای نامناسب سبب رنجی دیگران می شوند.

افراد سمی در زندگی هرکس شاید وجود داشته باشند و باعث فریب دیگران می شوند. این افراد در برابر امکان خودسازی مقاومت کرده، تهدید می‌کنند و خرابکاری می‌کنند.

به گزارش خط سلامت شناسایی افراد سمی در زندگی از طریق شیوه های مختلفی امکان پذیر است.

افراد سمی

افراد سمی به دلایلی از پیشرفت دیگران ناراحت می شوند. رفتار آن ها شامل خشم، رنجش، ناامیدی، فریبکاری، یا ظلم (یا ترکیبی ناتوان کننده از آنها) می باشد. در هر لحظه، ممکن است با دوستان سمی، اعضای خانواده یا همکارانی روبرو شوید که آگاهانه یا ناآگاهانه در حال فریب شما هستند. شناسایی این افراد و درک نحوه مدیریت آن ها برای رفاه، موفقیت و خوشبختی کاملاً حیاتی است.

راه های شناسایی افراد سمی

برخی از افراد در زندگی به نوعی آزاردهنده، دشوار و یا ناخوشایند هستند. این افراد به معنای دقیق کلمه "سمی" نیستند. آن ها فقط به طور کلی نامطلوب هستند.  ممکن است بخواهید با این افراد کمی فاصله ایجاد کنید، پس از راه های زیر برای شناسایی افراد سمی استفاده کنید:

افراد سمی کنترل می کنند

هر چند عجیب به نظر برسد، افرادی که کنترل زندگی خود را در دست ندارند تمایل دارند زندگی شما را کنترل کنند. نگاه سمی به دنبال راه هایی برای کنترل دیگران، چه از طریق روش های آشکار یا دستکاری ظریف.

افراد سمی مرزها را نادیده می گیرند

اگر همیشه به کسی می گویید رفتار خاصی را متوقف کند و او فقط ادامه می دهد، احتمالاً آن شخص سمی است. احترام گذاشتن به مرزهای دیگران به طور طبیعی برای بزرگسالانی است که به خوبی رشد یافته اند وجود دارد اما فرد سمی با نقض آن ها رشد می کند.

افراد سمی پر توقع هستند

دادن و گرفتن هر چیزی رگ حیات دوستی واقعی است. گاهی اوقات شما به یک دوست نیاز دارید و گاهی اوقات دوست شما نیاز دارد، اما در نهایت آن را کم و بیش یکسان می کند. افراد سمی فقط توقع دارند بدون اینکه برای دیگران کاری انجام دهند.

افراد سمی همیشه "حق" هستند.

به ندرت اعتراف می کنند که اشتباه کرده اند.

افراد سمی صادق نیستند

افراد سمی دوست دارند قربانی شوند. آن ها به دنبال یافتن راه‌هایی برای احساس ظلم، سرکوب و به حاشیه رانده شدن هستند. این ممکن است به شکل بهانه جویی، منطقی سازی یا سرزنش باشد.

افراد سمی مسئولیت بر عهده نمی گیرند

بخشی از ذهنیت قربانی ناشی از تمایل به اجتناب از مسئولیت است . وقتی دنیا دائماً علیه آن هاست، انتخاب‌ها و اعمال آن ها نمی‌تواند مسئول کیفیت زندگی آن ها باشد.

چگونه افراد واقعاً سمی را از بین ببریم

 توضیح ندهید

 هر توضیحی که انجام می دهید بیشتر برای شماست تا آن ها. مجدداً به آن ها بگویید که چه احساسی دارید، که موضوعی برای بحث نیست. یا اگر ترجیح می دهید، آن را ساده نگه دارید: با آرامش و مهربانی به آن ها بگویید که دیگر آن ها را در زندگی خود نمی خواهید و آن را رها کنید. اینکه چقدر یا چقدر به آنها بگویید واقعاً به شما بستگی دارد. هر رابطه ای رویکرد متفاوتی را می طلبد.

در مکان عمومی با آن ها صحبت کنید

 افراد سمی ستیزه جو یا خشن می شوند. صحبت با آن ها در یک مکان عمومی به طور قابل توجهی احتمال وقوع این اتفاق را کاهش می دهد. اگر به مشکل برخوردید، می توانید فقط بلند شوید و بروید.

آن ها را در شبکه های اجتماعی مسدود کنید

 فناوری فاصله گرفتن را سخت‌تر می‌کند، بنابراین هیچ پنجره‌ای را به روی آن‌ها باز نگذارید تا شما را مورد آزار و اذیت قرار دهند. شما حد و مرز تعیین کرده اید.

بحث نکنید ، فقط مرزهای خود را بیان کنید

 وسوسه انگیز است که با مشاجره یا دعوا وارد بازی می شوید. این دقیقاً همان کاری است که افراد سمی انجام می دهند.  مرزهای خود را قاطعانه بیان کنید، سپس ارتباط را پایان دهید.

اصلاً مجبور نیستید کاری انجام دهید.

برای بسیاری از روابط سمی به خصوص با دوستان و همکاران  فقط باید یک تصمیم درونی برای ایجاد فضایی بگیرید، بدون اینکه دوباره با فرد سمی صحبت کنید. به یاد داشته باشید: به کسی توضیحی بدهکار نیستید. فقط می توانید به آرامی از زندگی آن ها خارج شوید، تا زمانی که دیگر تحت تأثیر رابطه سمی قرار نگیرید . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان