همیشه مردان پولدار خیانت نمی کنند + تحقیق باور نکردنی روانشناسان در مورد خیانت

خط سلامت: خیانت در زندگی زناشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

همیشه مردان پولدار خیانت نمی کنند + تحقیق باور نکردنی روانشناسان در مورد خیانت

خیانت تحت تاثیر عوامل اقتصادی ایجاد می شود.

خیانت و عوامل اقتصادی

 به گزارش خط سلامت خیانت شکستن اعتماد رابطه را در پی دارد. افرادی که درگیر این مسئله می شوند دچار مشکلات عمیق عاطفی می شوند.

بر اساس تحقیقات جدید هر چه مرد از نظر اقتصادی بیشتر به همسر خود وابسته باشد، احتمال خیانت او بیشتر است. طبق تحقیقات اما برای زنان، به نظر می‌رسد وابستگی اقتصادی اثر معکوس دارد: هر چه بیشتر به شریک مرد خود وابسته باشند، کمتر درگیر خیانت می‌شوند.

بر اساس این مطالعه که پاسخ دهندگان 18 تا 28 ساله متاهل و هم‌خانواده را که بیش از یک سال در یک رابطه مشترک بودند مورد بررسی قرار داد، مردانی که کاملاً به درآمد شریک زن خود وابسته بودند پنج برابر بیشتر از مردان در معرض خیانت بودند.

دلایل خیانت مردان

طبق تحقیقات مردانی که درآمد کمتری نسبت به همسر خود دارند، ناراضی‌تر هستند و به دلیل ناراضی بودن شان خیانت می‌کنند، نه لزوماً به این دلیل که پول کمتری به دست می‌آورند. 

این مطالعه همچنین نشان داد زنانی که از نظر مالی به همسر خود وابسته بودند، نسبت به زنانی که مانند مرد خود یا بیشتر از آن ها درآمد داشتند، کمتر احتمال داشت خیانت کنند به عنوان مثال زنانی که به طور کامل به درآمد شریک مرد خود وابسته بودند، 50 درصد کمتر از زنانی که به اندازه شریک زندگی خود پول درآوردند و 75 درصد کمتر از زنانی که بیشتر یا تمام درآمد خانوار را به همراه داشتند، خیانت کردند. این رابطه حتی با در نظر گرفتن سن، سطح تحصیلات، درآمد و رضایت از رابطه صادق است.

برای زنان، کسب درآمد کمتر از مرد خود تهدید کننده نیست، بلکه وضعیت طبیعی است. مهم تر از آن، زنان وابسته اقتصادی با فرصت های کمتری برای خیانت مواجه می شوند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان