روانشناسی عشق / مراقب باشید جسد عشق را در قلب تان نگه ندارید + 4 علامت مهم

خط سلامت: ولنتاین روز عشق است. از این روز خاص به عنوان فرصتی برای بررسی دقیق رابطه احساسی خود استفاده کنید. با بررسی پرچم های قرمز رابطه، به خوبی می توانید تشخصی دهید آیا در یک رابطه سالم هستید یا خیر.

روانشناسی عشق / مراقب باشید جسد عشق را در قلب تان نگه ندارید + 4 علامت مهم

ولنتاین فرصتی برای بهبود رابطه است. از این روز خاص به عنوان فرصتی برای بررسی دقیق رابطه احساسی خود استفاده کنید. 

با بررسی پرچم های قرمز رابطه، به خوبی می توانید تشخصی دهید آیا در یک رابطه سالم و عاشقانه هستید یا خیر.

به گزارش خط سلامت بررسی پرچم های قرمز رابطه به شما کمک می کند در رابطه با ادامه یا پایان رابطه احساسی، تصمیمی منطقی بگیرید.

ولنتاین؛ فرصتی برای تصمیم گیری 

ولنتاین فرصتی برای تجدید نظر در رابطه احساسی است. از این روز خاص به عنوان فرصتی برای ترمیم رابطه یا تصمیم گیری منطقی در مورد ادامه رابطه استفاده کنید.

چرا برخی افراد درگیر روابط ناسالم می شوند؟

محققان دانشگاه کالج لندن با استفاده از دستگاه‌های MRI دریافتند، احساس عشق منجر به سرکوب فعالیت‌ مناطقی از مغز می‌شود که با تفکر منطقی در ارتباط هستند.

عشق نه تنها تفکر منطقی را سرکوب می کند، بلکه ترشح هورمون هایی مانند اکسی توسین و دوپامین که باعث ایجاد احساس خوب می شوند و قضاوت را تحت تأثیر قرار می دهند افزایش می دهد. به این ترتیب زمانی که یک فرد عاشق می شود، پرچم های قرمز و هشدارهایی که آشکارا پیامدهای منفی رابطه را هشدار می دهند نادیده می گیرد.

پرچم های قرمز رابطه را بشناسید

روانشناسان و کارشناسان ازدواج دریافته اند چند پرچم قرمز در رابطه احساسی وجود دارد:

هیجان طلبی منفی

یکی از پرچم های قرمز رابطه احساسی این است که هنگامی که رابطه کمی یکنواخت می شود، یکی از طرفین رابطه از راه جنجال راه انداختن سعی در برگرداندن هیجان دارد.

افرادی که این روش برای افزایش هیجان در رابطه احساسی استفاده می کنند، اغلب تکانشی هستند و می خواهند همیشه در مرکز توجه باشند.

دوست های سمی و آزار دهنده

یکی دیگر از مواردی که نشان می دهد شما با یک شریک احساسی سمی در ارتباط هستید، این است که شریک احساسی شما دوستانی منفی دارد. 

بی تعهد بودن

یکی دیگر از پرچم های قرمز رابطه این است که شریک احساسی شما فردی بی تعهد است. اعتماد یکی از جنبه های مهم یک رابطه قوی و سالم است، مراقب باشید تا ببینید آیا شریک احساسی شما به تعهدات خود در تمام جنبه های زندگی خود عمل می کند یا خیر. اگر او در مقابل کارفرما، دوستان و خانواده اش متعهدانه رفتار نمی کند، احتمال اینکه این الگو را در رابطه احساسی خود پیدا کند نیز زیاد است.

رفتارهای نامحترمانه و منفی

نحوه ارتباط شریک احساسی با غریبه ها( مثلا پیشخدمت رستوران) اطلاعات مهمی در رابطه با ویژگی های شخصیتی و الگوی رفتاری او می دهد.

روانشناسان دریافته‌اند نحوه رفتار یک فرد با غریبه‌ها اغلب نشانه‌ای از همدلی، وجدان اجتماعی و بلوغ تفکر اخلاقی آن فرد است، همان ویژگی‌هایی که محققان ازدواج و روابط دریافته‌اند برای روابط سالم ضروری هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان