5 تاثیر شگفت انگیز پدران بر دختران که مادران ندارند

خط سلامت: پدر نقش مهمی در کیفیت زندگی دختر دارد.

5 تاثیر شگفت انگیز پدران بر دختران که مادران ندارند

پدر اولین مرد زندگی یک دختر است.

به گزارش خط سلامت پدر تاثیر زیادی بر شخصیت دختر می گذارد.

پدر و دختری

پدر از پیشرفت تحصیلی گرفته تا سلامت جسمی و روانی نقش بسزایی در شکل دادن به زندگی و آینده دختر خود دارد. پنج حوزه زیر تاثیر نقش پدر بر زندگی دختر را نشان می دهد:

حس عاملیت

عاملیت ظرفیت عمل کردن در دنیا بر اساس خواسته های فرد است. عاملیت چیزی است که به فرد امکان می دهد زندگی خود را به شکلی که می خواهد شکل دهد. به طور کلی مردان نسبت به زنان احساس عاملیت بالاتری دارند و قاطعیت بیشتری نسبت به تعارض دارند.

داشتن حس عاملیت بالاتر با مزایای زیادی همراه است. این به افراد کمک می کند تا از اضطراب و افسردگی دوری کنند، در حرفه خود پیشرفت کنند و روابط سالم ایجاد کنند.

پدران تأثیر زیادی بر حس عاملیت دختران شان دارند. پدران بیشتر از مادران دختران خود را در معرض موقعیت های بدیع و پرخطر قرار می دهند. به عنوان مثال، در یک مطالعه ، پدرها بیشتر از مادران به دختران سه و چهار ساله خود اجازه می‌دادند که در یک راهرو بازی کنند .همچنین، پدران بیشتر از مادران، دختران خود را تشویق می‌کنند تا از خود دفاع کنند و مستقل فکر کنند.

سلامت جسمانی

پدران تاثیر زیادی بر سلامت دخترشان دارند. در یک مطالعه مشخص شد چربی کل و درصد چربی بدن پدر، نه مادر، بهترین پیش‌بینی‌کننده برای افزایش وزن یا عدم افزایش وزن دختر با افزایش سن است.

پدرها همچنین تأثیر بزرگی بر این دارند آیا دخترشان در دوران کودکی ورزش می کند یا خیر. این پدرها هستند که دختران را تشویق به ورزش می کنند، نه مادران. علاوه بر این، این فعالیت بدنی پدر است که بیشترین تأثیر را بر فعالیت بدنی یک زن در بزرگسالی دارد.

سلامت روان

پدران نقش مهمی در کاهش مشکلات سلامت روان در دختران خود دارند. نشان داده شده است روابط قوی و گرم پدر و دختر از افسردگی و اضطراب در دختران نوجوان جلوگیری می کند و این تأثیر تا بزرگسالی نیز ادامه دارد. تأثیر پدر بر حس عاملیت دخترش احتمالاً نقش مهمی در این امر ایفا می کند. به همین ترتیب، دختران نوجوانی که رابطه نزدیک با پدران خود دارند، کمتر دچار اختلالات خوردن می شوند.

موفقیت تحصیلی

دخترانی که در زندگی خود پدران حامی دارند در مقایسه با دخترانی که پدر حمایت کننده ندارند، از نظر تحصیلی پیشرفت بیشتری دارند. مطالعات نشان می‌دهد پدران بیشتر از مادران، دخترانشان را تشویق می‌کنند تا خودشان را از نظر تحصیلی به چالش بکشند.

علاوه بر این، وقتی پدران به طور مرتب به دختران خود در انجام تکالیف کمک می کنند، دختران کمتر نگران مدرسه هستند. کمک مادر در انجام تکالیف تاثیر قابل توجهی بر اضطراب تحصیلی ندارد.

تأثیری که پدر بر موفقیت تحصیلی دختر دارد، به دانشگاه نیز منتقل می شود. دخترانی که روابط نزدیک با پدرانشان دارند، معدل بالاتری در دانشگاه نسبت به دخترانی که روابط پدر و دختری ضعیفی دارند، دارند.

 روابط عاشقانه

پدرها همچنین بر زندگی عاشقانه دختران از جمله رفتارهای قرار ملاقات و کیفیت روابط آن ها با مردان تأثیر می گذارند. دخترانی که روابط ایمن و حمایتی با پدران خود دارند، کمتر به روابط زودهنگام می پردازند.

علاوه بر این، دخترانی که رابطه مثبتی با پدران خود دارند، به احتمال زیاد روابط عاطفی صمیمی و رضایت بخشی با شوهر آینده خود دارند.

سخنی با پدران

پدران نقش مهمی در شکل دادن به زندگی دختران خود ایفا می کنند و بر همه چیز از احساس اختیار تا روابط عاشقانه آن ها در بزرگسالی تأثیر می گذارند. اگر دختر دارید، تأثیر خود را بر او نادیده نگیرید.

قوی و عاشقانه در زندگی او داشته باشید. زمانی را با او بگذرانید و گفتگوهای معناداری را در مورد زندگی، مدرسه و عشق آغاز کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان