بعد از بی خواب چه چیزی را تجربه می کنید؟

خط سلامت: خواب در عملکرد مغز تاثیر زیادی دارد.

بعد از بی خواب چه چیزی را تجربه می کنید؟

خواب علاوه بر تاثیر روانی، تاثیر جسمی زیادی دارد.

به گزارش خط سلامت مشکلات خواب بر درد جسمی اثر می گذارد.

خواب و درد

خواب بر سلامت جسمی افراد تاثیر می گذارد. یک مطالعه جدید یک انتقال دهنده عصبی را شناسایی کرده است که نقش مهمی در درد مزمن مرتبط با مشکلات خواب دارد.

مردم اغلب پس از کمبود خواب سردرد و بدن درد را تجربه می کنند، اما مکانیسم های پشت این پدیده نامشخص است. مطالعه جدیدی که توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH)منتشر شد ، نشان می‌دهد یک پیام‌رسان شیمیایی خاص یا انتقال‌دهنده عصبی، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

از طریق آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند افزایش حساسیت به درد نسبت به اختلال مزمن خواب (CSD) - یا پردردی ناشی از CSD - شامل ارسال سیگنال از بخشی از مغز به نام هسته شبکه تالاموس (TRN) است. .

تجزیه و تحلیل متابولیت ها نشان داد سطح N-arachidonoyl دوپامین (NADA)، نوعی انتقال دهنده عصبی به نام اندوکانابینوئید، در نتیجه محرومیت از خواب در TRN کاهش یافت. فعالیت گیرنده کانابینوئید 1 که در کنترل درک درد نقش دارد، پس از CSD نیز در هسته شبکه تالاموس کاهش یافت.

این تحقیق نشان می دهد استفاده از سیستم اندوکانابینوئید چرخه معیوب بین درد و مشکلات خواب را می شکند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان