4 عادت روزانه افراد واقعاً شاد

خط سلامت: داشتن دوستان، خانواده و سایر روابط اجتماعی قوی برای خوشبختی ضروری است.

4 عادت روزانه افراد واقعاً شاد

شادی یک مفهوم عمیق و درونی است که در میان انسان‌های مختلف، متفاوت است که منشا بسیاری از رفتارهای آدمی است و به حس رضایت و خشنودی می‌انجامد.

به گزارش خط سلامت بر اساس گزارش جهانی شادی 2023 ، شادترین کشور جهان فنلاند است . اما کارشناسان معتقدند که صرف نظر از اینکه در کجا زندگی می کنید، راه هایی برای بهبود شادی شما وجود دارد.

تالیا سوئن، مدیر عامل و بنیانگذار Happy Things، پلتفرمی که به شما در ایجاد این عادت ها در فعالیت های روزانه کمک می کند، می گوید: «خوشبختی یک عادت است.

سوئن ادعا می کند که خوشبختی همیشه برای او به راحتی به دست نیامده است. برادر بزرگ‌تر او سطح پایه بسیار بالاتری از شادی دارد، و همانطور که او در مورد این تفاوت فکر می‌کرد، تصمیم گرفت اپلیکیشنی را به عنوان راهی برای بهبود زندگی‌اش بر اساس علم پشت شادی راه‌اندازی کند.

او می‌گوید: «بسیاری از مردم شادی را چیزی غیرواقعی یا بیرونی می‌دانند و درک آن دشوار است. ما سعی می کنیم آن را به چیزی واقعاً آموزش پذیر و قابل دسترسی تجزیه کنیم.»

بسیاری از کارشناسان موافقند، گام هایی وجود دارد که می توانید برای رسیدن به شادی مستقل از شرایط زندگی بردارید. در اینجا نگاهی به عاداتی داریم که می گویند افراد شاد تمایل دارند به آن بپردازند.

پرورش ذهنیت مثبت

سوئن بر اساس تعریف محقق سونیا لیوبومیرسکی از شادی می گوید: «تجربه شادی، رضایت یا رفاه مثبت همراه با این واقعیت که زندگی فرد خوب، معنادار و ارزشمند است.»

سوئن بر این باور است که برای یافتن شادی در لحظات کوچک زندگی باید چیزی گفت.

او می‌گوید: «این واقعاً درست است و در مورد این است که مراقب باشیم و آن چیزها را به طور فعال در زندگی روزمره خود بگنجانیم و فقط منتظر نباشیم تا اتفاق بیفتند.

یکی از راه‌های پرورش فعال شادی، راه‌اندازی یک مجله سپاسگزاری است. کارشناسان موافقند که تمرین مراقبه به بسیاری کمک می کند تا بخش هایی از زندگی خود را که شادی بزرگ و کوچک را به ارمغان می آورد، بشناسند و از آن لذت ببرند.

به طور مشابه، یک طرز فکر مثبت نشان داده شده است که شادی را افزایش می دهد.

سوئن می‌گوید: «این یک مکانیسم تکاملی برای ما است که روی موارد منفی تمرکز کنیم، زیرا ما را ایمن نگه می‌دارد، اما کورتیزول استرس ما را نیز افزایش می‌دهد، که اثرات منفی دارد.»

مدیتیشن یکی از راه های یادگیری نحوه تغییر طرز فکر است، اما سوئن هرگز در این زمینه شانس زیادی نداشته است. در عوض، او متوجه می شود که می تواند در حین دویدن یا تمرین یوگا به حالت های مراقبه برسد.

او می‌گوید: «پس لزوماً نشستن در یک اتاق تاریک با شمع نیست.

کاهش استرس

فقدان استرس می تواند یک عامل تعیین کننده در سطح شادی شما باشد. سوئن می گوید که گذراندن زمان در طبیعت نشان داده شده است که استرس را کاهش می دهد. اما حتی اگر زمان یا دسترسی به فضای باز عالی در طول سال ندارید، می‌توانید برای مثال با گوش دادن به صداهای طبیعت، از مزایای زمان در فضای باز تقلید کنید.

استرس همچنین بر اساس زمان در اختیار شما شکل می گیرد. لوری سانتوس استاد روانشناسی در دانشگاه ییل و میزبان پادکست The Happiness Lab است که به بررسی علم پشت شادی می پردازد. او می‌گوید مفهومی به نام ثروت زمانی وجود دارد که در آن افرادی که اوقات فراغت دارند احساس شادی بیشتری دارند.

او می‌گوید که ثروت زمان برعکس قحطی زمانی است، «جایی که شما به معنای واقعی کلمه گرسنه زمان هستید، و تحقیقات نشان می‌دهد که اگر قحطی زمانی را خودتان گزارش دهید، می‌تواند به اندازه‌ای که به سلامتی شما ضربه می‌زند. -بیکار بودن را گزارش کنید.

یک مطالعه در سال 2021 که توسط انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، نشان داد که چیزی به نام زمان آزاد بیش از حد وجود دارد، اما همچنین نشان داد که کمتر از دو ساعت وقت آزاد روزانه با سطوح پایین‌تر شادی برابری می‌کند. نتیجه گیری شد که دو تا پنج ساعت وقت آزاد روزانه برای شادی مطلوب ایده آل است.

یکی دیگر از منابع رایج استرس پول است. او می‌گوید: «اگر واقعاً از نظر مالی مشکل دارید، اگر نمی‌توانید غذا را روی میزتان بگذارید یا سقفی بالای سر خود نگه دارید، بله، قطعاً افزایش مقدار پول شما را خوشحال‌تر می‌کند.»

با این حال، یک مطالعه اغلب در سال 2010 نشان داد که شادی پس از رسیدن به 75000 دلار در سال افزایش می یابد.

سانتوس می‌گوید: «مطالعات اخیر تفاوت‌هایی وجود دارد، اما من فکر می‌کنم آنچه که داده‌ها واقعاً به ما نشان می‌دهند این است که تأثیر پول بسیار کمتر از آنچه ما فکر می‌کنیم بر شادی ما دارد».

ورزش کردن

برای دریافت دوپامین و اندورفین که به گفته کارشناسان مساوی با شادی است، لازم نیست برای یک ماراتن تمرین کنید.

سانتوس می‌گوید: «مطالعات کمی وجود دارد که به شادی و ورزش می‌پردازند، و یکی از قانع‌کننده‌ترین آنها، نیم ساعت ورزش قلبی در روز را با مثلاً مصرف یک نسخه ضد افسردگی مقایسه می‌کند. اما بسیاری از این مطالعات اساساً نشان می‌دهند که ما واقعاً با حرکت دادن کمی بیشتر بدن خود بر سطح شادی خود تأثیر می‌گذاریم.»

علم پشت سر چرایی این امر نامشخص است، اما برخی از محققان گمان می کنند که ورزش عملکرد مغز را بهبود می بخشد، که می تواند به برخی از اختلالات روانی کمک کند و منجر به شادی بیشتر شود. و بسیاری از مطالعات نشان می دهد که حتی تمرینات کوتاه مدت نیز می تواند به این اثر دست یابد .

و همانطور که سوئن قبلاً اشاره کرد، انجام ورزش در خارج از منزل می‌تواند یک ضربه مضاعف ایجاد کند.

او می‌گوید: «گوش دادن به صداهای طبیعت و تنفس هوای تازه به شادی کمک می‌کند.

اجتماعی شدن

ایالات متحده در حال تجربه یک اپیدمی تنهایی است که احساس تنهایی را با خطری مانند سیگار کشیدن برابری می کند. یک اطلاعیه ماه مارس توسط جراح عمومی در مورد خطرات جدی سلامتی برای کسانی در جامعه که احساس انزوا می کنند هشدار داد.

بنابراین، برعکس این است که داشتن دوستان، خانواده و سایر پیوندهای اجتماعی قوی از طریق شغل یا کار داوطلبانه برای خوشبختی ضروری است.

گزارش شادی جهانی این عامل حمایت اجتماعی را به عنوان داشتن شخصی تعریف می کند که بتوانید در مواقع نیاز به او تکیه کنید یا با او تماس بگیرید.

سانتوس می‌گوید: «هر مطالعه‌ای در مورد افراد شاد نشان می‌دهد که افراد شاد اجتماعی‌تر هستند. «آنها زمان بیشتری را با دوستان و اعضای خانواده خود می گذرانند و بیشتر اوقات در اطراف افراد دیگر هستند. و بنابراین فکر می‌کنم ارتباط واضحی بین داشتن ارتباطات اجتماعی بیشتر و احساس شادی بیشتر وجود دارد. و این یکی از دلایلی است که اپیدمی تنهایی بسیار مشکل ساز است.»

اپلیکیشن Soen با پیشنهاد دادن به کاربران برای صرف ناهار با همکار یا پیام دادن به یک دوست قدیمی، این نوع شادی را پرورش می دهد.

سوئن می‌گوید: «این در مورد کمیت نیست، بلکه در مورد کیفیت است. داشتن حتی دو یا سه نفر در زندگی‌تان که احساس می‌کنید در کنار شما هستند، به طوری که بتوانید به آنها مراجعه کنید و این سیستم پشتیبانی را برای شما فراهم کند، چیزی واقعا مهم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان