این مهارت باعث می شود وسوسه ها را کم کنید

خط سلامت: مهارت خود انضباطی یک مهارت مهم برای داشتن نظم و انضباط در زندگی است .

این مهارت باعث می شود وسوسه ها را کم کنید

مهارت خودانضباطی پتانسیل افراد را برای عملکرد بهتر در زندگی افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت پرورش مهارت خود انضباطی توانایی های افراد را در زندگی بهبود می بخشد.

مهارت خود انضباطی

مهارت خود انضباطی به توانایی کنترل انگیزه ها، احساسات و رفتارهای خود برای پایبندی به یک برنامه، مأموریت یا مجموعه ای از مراحل برای رسیدن به یک هدف اشاره دارد.

این مهارت شامل خودکنترلی، اراده، فداکاری و سرسختی ذهنی برای غلبه بر عوامل حواس پرتی است که پیشرفت را از مسیر خارج می کند. روانشناسی مهارت خود انضباطی به این موضوع مربوط می شود که چگونه قشر جلوی مغز احساسات و تمایلات را تنظیم می کند تا کنش هدف مدار را فعال کند. تصورات غلط رایج مربوط به این باور است که انضباط شخصی مستلزم محرومیت از خود یا در درجه اول مقاومت در برابر وسوسه است.

مهارت خود انضباطی در دستیابی به اوج پتانسیل

اوج پتانسیل به بهترین عملکرد در بسیاری از زمینه‌های زندگی، از جمله شغل، روابط، سلامت، رشد شخصی و موارد دیگر اشاره دارد. خود انضباطی برای رسیدن به اوج پتانسیل حیاتی است زیرا انگیزه و ساختاری را برای ادامه بهبود مهارت ها، اجرای برنامه ها و غلبه بر موانع فراهم می کند.

بسیاری از افراد موفق در زمینه‌هایی مانند تجارت، ورزش، علم و هنر، خود انضباطی را عامل مهمی می‌دانند که با بالا بردن مداوم سطح آن، رسیدن به دستاوردهای آن ها را ممکن می‌سازد.

استراتژی های خود انضباطی

اولین گام در ایجاد نظم و انضباط شخصی شامل تعریف واضح اهداف و تنظیم عادات روزانه برای دستیابی به آن ها است. برقراری روال هایی مانند زود بیدار شدن یا یادگیری روزانه باعث ایجاد نظم و انضباط شخصی از طریق تکرار می شود.

همانطور که بردهای کوچک خود انضباطی جمع می شوند، اهداف بزرگتر قابل دسترس تر می شوند. همچنین با مدیریت عوامل حواس پرتی و از دست ندادن هدف نهایی، بر موانع غلبه می شود.

نکات کاربردی برای افزایش انضباط شخصی

راه‌های عملی برای افزایش نظم و انضباط شامل تعیین اهداف واقع‌بینانه، تداوم در فراز و نشیب‌ها، استفاده از پاداش‌ها و جستجوی حمایت محیطی است. داشتن انتظارات معقول، اهداف قابل پیروزی ایجاد می کند، در حالی که صبر و تعهد در طول زمان این دستاوردها را ایجاد می کند. تقویت‌های مثبت انگیزه را تقویت می‌کنند.

خود انضباطی در جنبه های مختلف زندگی

پاداش های بهبود انضباط شخصی به طور یکسان در مورد زندگی شخصی، کار، تحصیلات و سلامت مالی شما اعمال می شود. در سطح شخصی، خود انضباطی از طریق ورزش منظم و تغذیه سالم و روابط عمیق تر از طریق یک شریک قابل اعتماد و متعهد به سلامتی بهتر منجر می شود.

از نظر حرفه ای، نظم و انضباط شخصی منجر به بهره وری بیشتر، موفقیت شغلی و فرصت های بیشتر از وقت شناسی، اخلاق کاری و تمرکز می شود.

مزایای بلند مدت خود انضباطی

در حالی که پرورش انضباط شخصی مستلزم انجام برخی کارهای سنگین اولیه است، این تلاش‌ها در طول سال‌ها به یک سبک زندگی تبدیل می‌شوند که با موفقیت و تحقق درخشان مشخص شده است.

از دستیابی به اهداف، چه اهداف کوچک روزانه و چه اهداف بزرگتر، اعتماد به نفس شخصی به دست می آید. سلامت روان با ساختار و تسکین خود انضباطی با مدیریت موثر عوامل استرس زا و کاهش اضطراب یا افکار افسردگی بهبود می یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان