با این چند کار به نقطه اول حال بد روحی بر می گردید

خط سلامت: بیماری روانی معمولا با عود علایم همراه است. مشخص شده است انجام برخی رفتارهای مخرب، احتمال عود بیماری روانی را افزایش می دهد.

با این چند کار به نقطه اول حال بد روحی بر می گردید

بیماری روانی معمولا با عود علایم همراه است.

به گزارش خط سلامت احتمال عود بیماری روانی با انجام برخی رفتارهای مخرب افزایش می یابد.

بیماری روانی را چه چیزی تشدید می کند؟

بیماری روانی در نتیجه برخی الگوهای رفتاری مخرب تشدید می شود. افرادی که از افسردگی، سطوح بالای اضطراب و سایر انواع بیماری های روانی رنج می برند معمولا گزارش می دهند که انجام برخی کارها، علایم اختلال را تشدید می کند. در ادامه این عوامل مخرب را توضیح می دهیم:

سوء مصرف مواد

مصرف مشروبات الکلی و سوء مصرف مواد مخدر، سرعت بهبود بیماری روانی را کند می کند و منجر به تشدید علایم می شود.

استرس مالی

استرس های ناشی از وضعیت اقتصادی، احتمال عود بیماری روانی را افزایش می دهد. استرس ( مهم نیست علت آن چه چیزی باشد)، معمولا نقش کلیدی در بروز بیماری روانی دارد.

تغییر دارو یا قطع مصرف آن ها 

برای بسیاری از افراد مبتلا به بیماری روانی، دارو بخش مهمی از برنامه درمانی است. قطع خودسرانه داروهای روانپزشکی، احتمال بازگشت علایم بیماری روانی را افزایش می دهد.

مشکلات خواب

خواب کافی و با کیفیت، سنگ بنای سلامت روان است. اگر چرخه خواب به دلیل استرس یا یک رویداد بیرونی مختل شود، احتمال زیادی وجود دارد که علایم بیماری روانی عود کنند.

اعتماد به نفس کاذب

بهبود بیماری روانی منوط به پیروی از دستورالعمل های درمانی است. فعال ماندن از نظر فیزیکی، شرکت در جلسات درمان، تکیه بر یک شبکه حمایتی و ... به بهبود علایم بیماری روانی کمک می کند. با این حال بسیاری از افراد با گذشت زمان، موارد درمانی کنار می گذارند و همین امر اغلب منجر به ظهور مجدد علائم بیماری روانی می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان