ورزش برای سلامت روان موثرتر است یا دارو؟

خط سلامت: ورزش بر سلامت جسمی و روانی افراد تاثیر به سزایی دارد.

ورزش برای سلامت روان موثرتر است یا دارو؟

ورزش با سلامت روان مرتبط است.

به گزارش خط سلامت ورزش بهتر از داروها در مدیریت افسردگی کاربرد دارد.

ورزش و افسردگی

ورزش به عنوان یک رویکرد اصلی برای مدیریت افسردگی می باشد زیرا یک مطالعه جدید در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می دهد فعالیت بدنی 1.5 برابر موثرتر از مشاوره یا داروهای اصلی است.

این بررسی که در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده است جامع ترین بررسی تا به امروز است که شامل 97 بررسی، 1039 کارآزمایی و 128119 شرکت کننده است. این نشان می دهد که فعالیت بدنی برای بهبود علائم افسردگی، اضطراب و پریشانی بسیار مفید است.

به طور خاص این بررسی نشان داد مداخلات ورزشی که 12 هفته یا کوتاه‌تر بودند، بیشترین تأثیر را در کاهش علائم سلامت روان داشتند و سرعتی را که فعالیت بدنی تغییر ایجاد می کند، برجسته کرد.

بیشترین مزایا در میان افراد مبتلا به افسردگی، زنان باردار و پس از زایمان، افراد سالم و افرادی که مبتلا به HIV یا بیماری کلیوی تشخیص داده شده بودند مشاهده شد.

تاثیر میزان ورزش بر افسردگی

ورزش با شدت بالا تاثیر بیشتری برای افسردگی و اضطراب دارد، در حالی که مدت زمان طولانی‌تر در مقایسه با دوره‌های کوتاه مدت و میان مدت، تأثیرات کمتری دارد. همه انواع فعالیت بدنی و ورزش مفید هستند، از جمله ورزش های هوازی مانند پیاده روی، تمرینات مقاومتی، پیلاتس و یوگا.

نکته مهم این است که تحقیقات نشان می‌دهد برای ایجاد تغییر مثبت در سلامت روانی نیازی به ورزش زیاد نیست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان