عامل پنهان چاقی، درد و بیماری قلبی را بشناسید

خط سلامت: استرس علاوه بر سلامت روان، سلامت جسمی افراد را نیز تهدید می کند.

عامل پنهان چاقی، درد و بیماری قلبی را بشناسید

استرس بر متابولیک بدن تاثیر می گذارد.

به گزارش خط سلامت استرس، از طریق تمایل به تحریک التهاب در بدن، با سندرم متابولیک مرتبط است .

استرس و سندرم متابولیک

استرس عامل مهمی در چندین پیامد منفی سلامتی با افزایش سن است. سبک زندگی و ژنتیک، و طیف وسیعی از عوامل دیگر ، در ایجاد سندرم متابولیک، مجموعه‌ای از شرایط که خطر مشکلات جدی سلامتی را افزایش می‌دهند، نقش دارند.

به گفته محققان متغیرهای زیادی وجود دارند که بر سندرم متابولیک تأثیر می‌گذارند، برخی را نمی‌توان اصلاح کرد، اما برخی دیگر را می‌توان اصلاح کرد. همه استرس را تجربه می‌کنند. مدیریت استرس یکی از عوامل قابل تغییر است که مقرون به صرفه است و همچنین کاری است که مردم می توانند در زندگی روزمره خود بدون نیاز به دخالت متخصصان پزشکی انجام دهند.

استرس و سلامت بیولوژیکی

ارتباط بین استرس و سلامت بیولوژیکی ثابت شده است، اما تعداد کمی از مطالعات قبلی به طور خاص به دخالت التهاب در ارتباط استرس با سندرم متابولیک پرداخته بودند.

افراد مبتلا به سندرم متابولیک با حداقل سه عامل از پنج عاملی که خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می‌دهند، تشخیص داده می‌شوند: چربی اضافی شکم، فشار خون بالا، کلسترول خوب HDL و سطوح بالای گلوکز خون ناشتا. و تری گلیسیرید، نوعی چربی در خون. این بیماری به عنوان سندرم مقاومت به انسولین نیز شناخته می شود.

استرس+ التهاب

استرس و التهاب

با استفاده از داده‌های نمونه‌ای از 648 شرکت‌کننده (میانگین سنی 52 سال) در یک نظرسنجی ملی با عنوان Midlife در ایالات متحده، محققان یک مدل آماری برای سنجش چگونگی تناسب التهاب در رابطه بین استرس و سندرم متابولیک ایجاد کرد. اطلاعات از استرس درک شده، نشانگرهای زیستی خون برای التهاب و نتایج معاینه فیزیکی که نشان دهنده عوامل خطر برای سندرم متابولیک است برای تجزیه و تحلیل استفاده شد.

مطالعات زیاد نشان می دهد استرس با التهاب همراه است، التهاب با سندرم متابولیک و استرس با سندرم متابولیک مرتبط است.

ارزیابی تکنیک های مدیریت استرس برای کمک به کاهش التهاب مناسب خواهد بود.مطالعه نشان می دهد مدیریت استرس خطر بیولوژیکی را کاهش می دهد.

 این تحقیق توسط مؤسسه ملی پیری و مضامین کشف برنامه آسیب مزمن مغزی ایالت اوهایو پشتیبانی شد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان