این 7 کار نمی گذارند خواب به چشم تان بیاید

خط سلامت: خواب از مهم ترین فعالیت های شبانه روز است که بیشتر سطح انرژی روزانه بدن را تامین می کند.

این 7 کار نمی گذارند خواب به چشم تان بیاید

خواب با کیفیت اهمیت بسیار زیادی در عملکرد روزانه افراد دارد.

به گزارش خط سلامت عوامل که موجب از بین رفتن چرخه خواب می شود بررسی شده است.

خواب چیزی بیش از یک دوره استراحت است و بخش مهمی از سلامت و تندرستی است.

استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب

در دنیای مدرن و پر از فناوری، بسیاری از افراد تا زمانی که شب چشمان خود را ببندند، از دستگاه های الکترونیکی خود استفاده می کنند.

نور آبی ساطع شده توسط این دستگاه ها در چرخه طبیعی خواب و بیداری بدن  اختلال ایجاد می کند و مغز را فریب می دهد تا فکر کند هنوز در روز است. این شروع خواب را به تاخیر می اندازد و کیفیت کلی خواب را کاهش می دهد.

ورزش قبل از خواب

ورزش به عنوان راهی عالی برای بهبود کیفیت خواب معرفی می شود. فعالیت بدنی منظم به افراد کمک می کند سریع‌ تر عمیق‌ تر بخوابند.

انجام تمرینات سنگین خیلی نزدیک به زمان خواب تأثیر معکوس دارد و خوابیدن را سخت تر می کند. این به این دلیل است که ورزش ترشح اندورفین را تحریک می کند و دمای بدن را افزایش می دهد، که هر دو این موارد در توانایی برای به خواب رفتن اختلال ایجاد می کند.

مصرف کافئین

کاهش مصرف کافئین در ساعات نزدیک به خواب ضروری است. کافئین محرکی است که ساعت ها افراد را هوشیار و بیدار نگه می دارد. در حالی که این در طول روز مفید است، اما زمانی که زمان استراحت و خواب است، مشکل ساز می شود.

وعده های غذایی سنگین

به گفته محققان، خوردن یک وعده غذایی سنگین خیلی نزدیک به زمان خواب، بدن را مجبور می کند که برای هضم غذا در زمانی که باید برای خواب آماده شود، کار اضافه کاری انجام دهد.

نادیده گرفتن سیگنال های خواب بدن

نادیده گرفتن این سیگنال‌ های بدن کیفیت خواب را به‌طور جدی مختل می کند. هنگامی که افراد با چرخه طبیعی خواب و بیداری خود مبارزه می کنند، منجر به یک شب بی قراری می شود و در روز بعد احساس کسالت می کنند.

محیط خواب شلوغ

وقتی نوبت به داشتن یک خواب خوب شبانه می رسد، بیشتر مردم بر روی چیزهایی مانند اجتناب از کافئین یا ایجاد یک برنامه روتین قبل از خواب تمرکز می کنند. با این حال، یکی از عواملی که اغلب نادیده گرفته می شود، تمیزی و سازماندهی محیط خواب است.

یک اتاق به هم ریخته منجر به ذهن درهم ریخته می شود. داشتن یک اتاق درهم و برهم سطح استرس را افزایش می دهد و آرامش و استراحت را برای افراد سخت‌تر می کند. 

چرت زدن در روز

چرت زدن راهی عالی برای شارژ مجدد در طول روز است، اما زمان بندی در چرت زدن مهم است. چرت زدن خیلی دیر در روز توانایی افراد را برای به خواب رفتن در شب مختل می کند. این به این دلیل است که بدن از فشار خواب، نیاز بدن به خواب، به عنوان سیگنالی استفاده می کند که زمان استراحت فرا رسیده است.

وقتی در روز چرت می‌زنند، این فشار خواب را کاهش می‌ دهند و خوابیدن در زمان خواب معمولی را سخت‌ تر می‌ کنند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان