میوه های نارنجی نمی گذارند مغزتان از پا بیفتد / آخرین نسخه برای آلزایمر

خط سلامت: آلزایمر یک بیماری عصبی است که بازوال عقل مرتبط است.

میوه های نارنجی نمی گذارند مغزتان از پا بیفتد / آخرین نسخه برای آلزایمر

آلزایمر به دلایل ژنتیکی یا محیطی ایجاد می شود.

به گزارش خط سلامت برخی آنتی اکسیدان ها از سلول ها در برابر آسیب ناشی از آلزایمر محافظت می کنند.

آلزایمر

آلزایمر، به توانایی افراد برای به خاطر سپردن، فکر کردن و تصمیم گیری آسیب می رساند. مطالعات چندین عامل سبک زندگی را پیدا کرده اند که به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک می کند. این موارد شامل داشتن یک رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی و معاشرت با دیگران است. خواب کافی و انجام فعالیت هایی که مغز را به چالش می کشد کمک کننده است.

میوه نارنجی+آلزایمر

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها نوعی ترکیب هستند که در سبزیجات و میوه ها یافت می شوند. آن ها به محافظت از سلول ها در برابر نوع خاصی از آسیب کمک می کنند.

خوردن مقدار زیادی محصولات به کاهش خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامتی کمک می کند. یک مطالعه جدید نشان داد آنتی اکسیدان های خاصی در این غذاها خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر زوال عقل را کاهش می دهند.

آلزایمر و آنتی اکسیدان ها

مطالعات اثرات آنتی اکسیدان ها بر آلزایمر نتایج متفاوتی داشته است. برخی دریافته اند آنتی اکسیدان ها از مغز محافظت می کنند. در یک مطالعه جدید، محققان سطح آنتی اکسیدان را در نمونه های خون بیش از 7000 نفر اندازه گیری کردند. شرکت کنندگان بین 45 تا 90 سال سن داشتند. آن ها بخشی از یک مطالعه سراسری بودند که سلامت آن ها را طی 16 سال پیگیری کرد.

سطوح خونی برخی از آنتی اکسیدان ها با خطر کمتر ابتلا به زوال عقل مرتبط بود. این آنتی اکسیدان ها شامل لوتئین و زآگزانتین است که در سبزیجات سبز رنگ و برگ دار یافت می شود. آن ها همچنین شامل بتا کریپتوکسانتین بودند که در برخی میوه های نارنجی رنگ یافت می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان