فیلم/این افراد همیشه نگران اند + این فیلم روانشناسی را حتما ببینید

خط سلامت: اضطراب فراگیر (Generalised anxiety disorder) یک نوع اختلال اضطرابی است که موجب ایجاد نگرانی غیرقابل‌کنترل و مداوم در فرد می‌شود

فیلم/این افراد همیشه نگران اند + این فیلم روانشناسی را حتما ببینید

اضطراب فراگیر (Generalised anxiety disorder) یک نوع اختلال اضطرابی است که موجب ایجاد نگرانی غیرقابل‌کنترل و مداوم در فرد می‌شود و زندگی روزمره او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خط سلامت این افراد معمولاً احساس ترس و نگرانی غیرعادی دارند و در مورد هر چیزی زود نگران می‌شوند. معمولاً کار، تحصیل، سلامت و حتی کارهای روزمره موجب بروز نگرانی در این افراد می‌شود.

افرادی که به اختلال اضطراب فراگیر مبتلا هستند، بیشتر از افرادی معمولی به استرس دچار می‌شوند و دائماً نگران هستند. این افراد قادر به کنترل کردن اضطراب خود نیستند و معمولاً علائم متفاوتی را تجربه می‌کنند. این بیماری معمولاً در کودکی یا نوجوانی ایجاد می‌شود، اما درصد افرادی که در بزرگسالی نیز به اضطراب فراگیر مبتلا می‌شوند، زیاد است.

اختلال اضطراب فراگیر زمانی ایجاد می‌شود که فرد قادر به کنترل استرس درونی خود نباشد. در بسیاری از موارد این بیماری ریشه ژنتیکی دارد و برخی اوقات نیز در اثر به هم ریختن تعادل هورمون‌ها در بیماری‌هایی نظیر پرکاری تیروئید ایجاد می‌شود. در بسیاری از مواقع نیز اختلال اضطراب فراگیر در اثر قرار گرفتن در شرایط استرس‌زا ایجاد می‌شود و به یک مشکل مزمن در فرد تبدیل می‌شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان