فیلم/ اگر با افراد سمی زندگی می کنید این 4 روش نجات بخش است + این ویدیو را حتما ببینید

خط سلامت: خانواده سمی دارای یکی از اختلالات اخلاقی و روانی بسیار شدید و آزاردهنده و یا مجموعه‌ای از این اختلالات هستند. خانواده ای که خودخواه، بیش از حد احساسی یا بی‌احساس، کنترل‌گر، اهل خشونت‌های کلامی و فیزیکی و مانند اینها باشند، خانواده سمی محسوب می شوند.

فیلم/ اگر با افراد سمی زندگی می کنید این 4 روش نجات بخش است + این ویدیو را حتما ببینید

خانواده سمی اصطلاحی است که برای خانواده ای که هیچ گونه احترام و درکی نسبت به یکدیگر ندارند به کار می رود. زیرا رفتارهای این خانواده مانند یک سم، روح، روان و حتی جسم فرد را به مرور از بین می‌برد. فرد در مواجهه با خانواده سمی، خود را در ناکامی مطلق مشاهده کرده و در مسیر بزرگ شدن، دچار کمبود عزت نفس و اعتماد به نفس، ناکامی و بسیاری از احساسات منفی دیگر خواهد شد.

به گزارش خط سلامت بسیاری از کودکان تا یک سنی متوجه نیستند که همه خانواده ها مانند خانواده ی آنها نبوده و رفتاری متعادل و نرمال دارند. در واقع این افراد درباره ترس‌ها، اضطراب‌ها و احساسات منفیِ شکل گرفته توسط والدینشان، از عمق ماجرا باخبر نیستند. اما به مرور زمان و قرارگیری بیشتر در اجتماع متوجه می‌شوند که یک جای کار مشکل دارد.

در این ویدیو به مواردی برای رهایی از مشکلاتی که خانواده سمی برای فرد به وجود آورده اند، مانند دور ریختن وسایلی که یادآور خاطرات سمی هستند، جایگزینی افکار منفی باخودآگاهی، وقت گذراندن با افراد حمایتگر و کمک گرفتن از پزشک یا روانشناس اشاره شده است.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان