9 عادت که شادی را از بین می برد

خط سلامت: عادت های زندگی باید به گونه ای باشد که رسیدن به اهداف شخصی و حرفه ای را میسر کنند.

9 عادت که شادی را از بین می برد

عادت های زندگی نادرست باعث از بین بردن احساس شادی در افراد می شود.

به گزارش خط سلامت اگر عادت ها مفید نباشند می توانند برای زندگی فرد آسیب زا باشند.

عادت های کشنده شادی 

عادت های زندگی که باعث از بین رفتن شادی در افراد می شود شامل موارد زیر است:

تمرکز بر ویژگی های منفی

شما بر نوع نگاه خود به زندگی کنترل دارید. به جای عصبانی شدن، درس را پیدا کنید. به جای حسادت، تحسین را احساس کنید. به جای نگرانی، اقدام کنید.

به جای شک ایمان داشته باشید. به یاد داشته باشید پاسخ شما همیشه قدرتمندتر از شرایط فعلی شماست. بخش کوچکی از زندگی شما توسط شرایط کاملاً غیرقابل کنترل تعیین می شود، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق زندگی شما توسط پاسخ های شما تعیین می شود.

انعطاف ناپذیری

 همان فردی نیستید که یک سال پیش، یک ماه پیش یا حتی یک هفته پیش بودید. همیشه در حال یادگیری و رشد هستید و زندگی همیشه در حال تکامل است.

باز هم، حتی اگر نمی‌توانید همه چیزهایی را که اتفاق می‌افتد کنترل کنید، می‌توانید نگرش خود را در مورد آنچه اتفاق می‌افتد کنترل کنید و با انجام این کار، به تدریج بر تغییر مسلط خواهید شد نه اینکه اجازه دهید آن بر شما مسلط شود.

جهان اغلب بزرگتر از دیدگاه شما نسبت به جهان است. همیشه جا برای یک ایده تازه یا قدم بعدی وجود دارد. اما ابتدا باید این واقعیت را بپذیرید که همه چیز هرگز به حالت قبل بر نمی گردد و این پایان شروعی جدید است.

 امتناع از تمرین بخشش خود

خود را به خاطر تصمیمات بدی که در گذشته گرفته اید، برای زمان هایی که درک نداشتید، برای انتخاب هایی که به طور تصادفی به دیگران و خودتان آسیب رسانده اند ببخشید.

به خاطر جوان بودن و بی پروایی خود را ببخشید. این ها همه درس های حیاتی هستند. و آنچه در حال حاضر مهم است، تمایل شما به رشد از آنهاست.

رضایت بی پایان برای تنظیمات پیش فرض

هزاران نفر هستند که تمام زندگی خود را بر اساس تنظیمات پیش فرض می گذرانند و هرگز این واقعیت را قبول ندارند که می توانند همه چیز را مخصوص به خود کنند. یکی از آن ها نباشید.

به تنظیمات پیش فرض روزانه بسنده نکنید. پشت بی تصمیمی یا تنبلی پنهان نشوید.فقط کار خود را با اشتیاق، فروتنی و صداقت انجام دهید. کاری را که انجام می دهید انجام دهید، نه برای تشویق، بلکه به این دلیل که درست است.

مقاومت در برابر ایده ها و درس های جدید

برای پیشرفت واقعی در بلندمدت، باید این فرض را کنار بگذارید که همه پاسخ ها را دارید. یادگیری را متوقف نکنید. سرمایه گذاری روی خودتان را متوقف نکنید. با کسانی که متفاوت فکر می کنند، بنشینید و سوال بپرسید. از آنچه یاد می گیرید برای ایجاد تفاوت واقعی و پایدار در زندگی استفاده کنید.

رضایت زودگذر

دو نوع رضایت در زندگی وجود دارد: زودگذر و پایدار.

نوع زودگذر از لحظه‌های آسایش مادی ناشی می‌شود، در حالی که نوع پایدار از طریق رشد تدریجی و پیشرفت در مواردی که واقعاً برای شما مهم هستند به دست می‌آید. در یک نگاه اجمالی ممکن است رمزگشایی یکی از دیگری دشوار باشد، اما با گذشت زمان به وضوح آشکار می شود که دومی بسیار برتر است.

 به یاد داشته باشید، اگر اکنون کاری شما را سرگرم می کند اما روزی شما را آزار می دهد یا خسته می کند، حواس پرتی است. حواس‌پرتی‌ها را حذف کنید. وقت آن رسیده است بیشتر روی چیزهایی که در بلندمدت مهم هستند تمرکز کنید.

 همیشه نگران داستان دیگران باشید

آنقدر از داستان های موفقیت دیگران و این که همه چیز برای آن ها پیش رفته راضی نباشید که فراموش کنید داستان خود را بنویسید. داستان خود را باز کنید و آن را به صورت روزانه زنده کنید.

تغییر باورنکردنی زمانی اتفاق می افتد که تصمیم می گیرید خود را در اولویت قرار دهید. و به یاد داشته باشید، شما همیشه در اولویت دیگران نخواهید بود و به همین دلیل است که باید برای خودتان اولویت داشته باشید. یاد بگیرید که به خودتان احترام بگذارید، از خود مراقبت کنید و به بخشی از سیستم حمایتی خود تبدیل شوید.

 ترس از شکست های کوچک 

گاهی اوقات برای موفقیت باید ده ها بار شکست خورد و مهم نیست که چقدر اشتباه می کنید یا چقدر کند پیشرفت می کنید، باز هم خیلی جلوتر از همه کسانی هستید که تلاش نمی کنند.

پس آنقدر درگیر چند تلاش ناموفق نشوید که صد فرصت دیگر را از دست بدهید. همه ایده‌های شما که کار نمی‌کنند، به سادگی پله‌هایی برای رسیدن به یک ایده هستند که جواب می‌دهد. به یاد داشته باشید شکست یعنی پایین ماندن زمانی که انتخابی دارید که دوباره بلند شوید.

منتظر لحظه "عالی" برای گام بعدی باشید

انتظار برای لحظه عالی را قبول نکنید. لحظه ها بی نقص نیستند. بسیاری از مردم در اطراف منتظر هستند تا قهرمانان برای انجام کاری هماهنگ شوند. بخش اعظم زندگی خود را صرف انتظار نکنید. در نهایت شما نه با یافتن یک لحظه عالی، بلکه با یادگیری دیدن و استفاده از نواقص زندگی به عنوان پله به موفقیت خواهید رسید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان