5 نشانه که ازدواج تان دوام نمی آورد

خط سلامت: ازدواج دو نفر زمانی به بهترین نحو صورت می گیرد که دو طرف مناسب هم باشند.

5 نشانه که ازدواج تان دوام نمی آورد

ازدواج موضوع بسیار مهمی است که افراد باید به ویژگی های شخصیتی خود و اینکه طرف مقابل چقدر با این ویژگی ها هماهنگ است توجه کنند.

به گزارش خط سلامت نشانه هایی وجود دارد که شریک زندگی انسان خوبی است اما مناسب شما نیست.

ازدواج و انتخاب شریک زندگی

ازدواج با انتخاب شریک زندگی که مناسب و همخوان با ویژگی های فرد باشد صورت می گیرد. اینک فرد صرفا انسان خوبی است ملاک مناسبی برای تشکیل زندگی با او نیست. در اینجا پنج نشانه وجود دارد که نشان می دهد شریک زندگی شما فرد خوبی است اما برای شما مناسب نیست:

 به شما احترام می گذارد، اما شما احترام نمی گذارید

بسیار مهم است که شریک زندگی محترم باشد. این بخشی جدایی ناپذیر از چیزی است که هر کسی آن را  خوب می داند. در رابطه احترام، به این معنا است که شریک زندگی شما به شما گوش می دهد، برای شما ارزش قائل است، مسئولیت ها و تصمیمات را با شما به اشتراک می گذارد و موارد دیگر.

اما احترام همیشه دو طرفه نیست. ممکن است شریک تان با شما محترمانه رفتار کند، اما شما احترام کافی نمی گذارید، این نشان دهنده چیز مهمی است.

شاید فکر می کنید او تنبل، خسته کننده یا شکست خورده است یا اینکه دیگر برای شما جذاب نیست. این نشان می دهد که اگرچه او فرد خوبی است، اما آن کسی نیست که باید با هم باشد.

او را دوست دارید، اما جذب او نمی شوید

ممکن است شخصی را که در حال حاضر با او در ارتباط هستید بسیار دوست داشته باشید اما بین دوست داشتن کسی و داشتن احساسات عاشقانه نسبت به او تفاوت زیادی وجود دارد. احتمالاً او مهربان و دلسوز، قابل اعتماد و به طور کلی از نظر شما انسان بسیار خوبی است و زندگی شما را به مکانی بسیار روشن تر و شادتر تبدیل کند.

اگر این تمام چیزی است که شما دو نفر برای شاد بودن در کنار هم نیاز دارید، مشکلی نیست. اما اگر چیزی فراتر از آن می‌خواهید، مانند یک عشق عمیق و جذاب، دوست داشتن کافی نخواهد بود.

 مهربان است، اما مهربانی اش به هر دو شما آسیب می رساند

به جای اینکه مهربانی بر منفی ها غلبه کند، گاهی اوقات منفی ها را به زندگی دعوت می کند.

مهربان و دلسوز بودن یک ویژگی شخصیتی عالی است اما مسئله معمول این است که چنین فردی سخت تلاش می کند تا مهربان باشد، کمک کند، اما این کار هزینه دارد. او وقت و انرژی خود را با انجام کارهایی که به نفع دیگران است از دست می دهد و این اغلب باعث می شود از کار خود و همچنین روابط خود عقب بماند.

وقتی این اتفاق می‌افتد، می‌تواند بر شادی او و شریک زندگی‌ اش تأثیر بگذارد.

قابل اعتماد است، اما شما به او اعتماد ندارید

او فرد خوبی است که ارزش اعتماد شما را دارند و دانستن این موضوع بسیار خوب است زیرا بسیاری از روابط به دلیل نقض اعتمادی که یک شریک نمی تواند آن را ببخشد به دل شکستگی ختم می شود. اما دلیل دیگر پایان بسیاری از روابط این است که یکی از طرفین نمی تواند خود را قادر به اعتماد به دیگری بیابد، حتی اگر آن شخص واقعاً سزاوار اعتماد او باشد.

هویت های اخلاقی تان با هم تضاد دارند

بسیاری از افراد دست به اعمالی می زنند که خودشان معتقدند غیراخلاقی است اما مزایای دیگری به آن ها می دهد. برای مثال ممکن است فریب دادن دیگران را انتخاب کنند یا از طریق وسایلی که باعث آسیب به دیگران می شود ثروت جمع کنند.

در این موارد، چیزهای دیگری مانند پول، قدرت، نفوذ و غیره را در اولویت قرار می‌دهند. اگر هویت‌های اخلاقی شما با هم تضاد داشته باشد، دائماً احساس می کنید که توسط شریک زندگی‌تان مورد انتقاد قرار می‌گیرید یا آن را غیراخلاقی می‌دانید و این هرگز شما را در رابطه‌ خوشحال نمی‌کند. 

هنگام صحبت کردن در مورد این احساسات، با خود واقعی و با شریک زندگی خود منصف باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان