والدین تو خالی چه ویژگی هایی دارند؟/مرزبندی عاطفی را بشناسید

خط سلامت: والدین گاهی به علت آسیب ها و مشکلات روانی خود، به فرزندان وابستگی های افراطی پیدا کرده و از آنها توقعات غیرمنطقی دارند.

والدین تو خالی چه ویژگی هایی دارند؟/مرزبندی عاطفی را بشناسید

والدین آسیب دیده نیازمند مراجعه به روانشناس بالینی هستند تا کودکان را درگیر چالش های زندگی خود نکنند. به گزارش خط سلامت در این مطلب اثرات جبران ناپذیر رفتارهای نادرست والدین روی کودکان بررسی شده است.

زمانی که والدین به دنبال برآورده کردن نیازهای عاطفی خود توسط فرزندان هستند، موجب سوء استفاده عاطفی از کودک می شود.

این والدین اغلب با بیماری روانی، سوء مصرف مواد، تنهایی یا طلاق زندگی درگیر هستند.

اثرات ماندگار این تصمیمات والدین در بزرگسالی شامل ترس از صمیمیت و مقاومت به نزدیکی است.

والدین اولین افراد زندگی کودک هستند. هر چیزی که کودکان در مورد روابط می آموزند توسط والدین شان الگوبرداری شده است. حتی قبل از رشد زبان، کودکان احساسات و رفتار والدین، خلق و خوی آنها، نحوه برقراری ارتباط یا نحوه ابراز محبت یا ناامیدی را جذب می کنند.

مرزهای عاطفی والدین

 حفظ مرزهای سالم با کودکان مهم است. چنین والدینی احساس تنهایی می کنند و مورد بی مهری قرار می گیرند و به جای اینکه از سایر بزرگسالان حمایت کنند، برای صمیمیت و مراقبت به فرزندان خود روی می آورند. آنها کودکان را با نیازهای خود پرورش می دهند، تا دائماً به دنبال تأیید آنها باشند، از نظر عاطفی یا روانی وابسته شوند یا سعی کنند کودک را کنترل کنند.

فرزند والد

والدین به نوعی از فرزندشان می خواهند والدین آنها شود. در حالی که برای برخی از کودکان این هیجان انگیز است، هیجان به سرعت از بین می رود. نیازهای عاطفی والدین بسیار زیاد می شود. 

مرزبندی با کودکان

برای رهایی کودکان تلاش می کنند فاصله ایجاد کنند. آنها از والدین خود دور می شوند و سعی می کنند مرزهای سالم تری ایجاد کنند. والدین شروع به احساس رها شدن و شرم می کنند، از نظر فیزیکی یا کلامی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، دچار افسردگی می شوند یا به طور کامل از فرزندان خود کناره گیری می کنند. آنها تلاش می کنند تا فرزندان به خاطر تمایل به جدایی احساس شرم کنند. 

مشکلات ناشی از وابستگی افراطی والدین شامل:

مشکل در حفظ روابط صمیمانه

 روابط عاشقانه آنها قوی شروع می شود، اما با افزایش صمیمیت عاطفی، کناره گیری می کنند.

آنها شروع به بی اعتمادی به شریک زندگی خود می کنند، احساس ناامنی می کنند یا حس می کنند به دام افتاده اند. 

پاسخ های وحشتناک به صمیمیت مانند فرار یا دعوا. گاهی اوقات دعوا را شروع می کنند تا شریک زندگی خود را دور کنند. در هر صورت، در حال فرار از رابطه هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان