پدر خوب بودن/ این 6 روش را قبل از تولد فرزندتان بخوانید

خط سلامت: پدر شدن به آمادگی ذهنی و عاطفی نیاز دارد.

پدر خوب بودن/ این 6 روش را قبل از تولد فرزندتان بخوانید

پدر در اولین تجربه پدر شدن خود نیاز به آگاهی و آموزش دارد.

به گزارش خط سلامت راهکارهایی برای تازه پدر شده ها وجود دارد تا راحت تر با نقش جدید خود هماهنگ شوند. 

پدر شدن

پدر شدن به اندازه مادر شدن مورد اهمیت قرار نگرفته در صورتیکه پدران با چالش های مختلفی در مسیر پدر شدن رو به رو هستند و نیاز به راهکار دارند. بسیاری از پدران نمی دانند در مورد فرزندپروری چه انتظاری داشته باشند و اغلب از ناشناخته ها می ترسند. راهکار های زیر به تازه پدر شده ها کمک می کند تا از نقش جدید خود بهتر استتقبال کنند:

به طور فعال در بارداری شرکت کنید

سفر شما به عنوان یک پدر خیلی قبل از تولد فرزندتان آغاز می شود. تایید بارداری، دیدن جنین در سونوگرافی و شنیدن ضربان قلب او برای اولین بار، برخی از نقاط عطف مهمی است که در این زمان باید منتظر آن باشید.

مشارکت فعال در بارداری به شما کمک می کند از این زمان لذت ببرید، با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید و از او در طول این فرآیند حمایت کنید.

نحوه شرکت در روند بارداری

این ها برخی از راه هایی است که می توانید در بارداری شرکت کنید:

اخبار را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

در تمام قرارهای پزشکی و جلسات سونوگرافی با همسرتان شرکت کنید.

مراحل بارداری، رشد کودک و تغییراتی که همسرتان تجربه خواهد کرد را بدانید.

با شریک زندگی خود در کلاس های قبل از تولد و دوره های فرزندپروری شرکت کنید.

در مورد برنامه زایمان با شریک زندگی خود صحبت کنید و با هم ترتیبات آن را انجام دهید.

هر سوالی در مورد رشد کودک یا روند زایمان دارید از پزشک خود بپرسید.

فعالانه به ترس ها و نگرانی های شریک زندگی خود گوش دهید . نسبت به نیازها و احساسات آن ها حساس باشید و به آن ها اطمینان و تشویق بدهید.

در کارهای خانه و مسئولیت ها کمک کنید تا بار کاری شریکتان را کاهش دهید.

در مورد نام نوزاد بحث و تصمیم گیری کنید.

بپذیرید که زندگی تغییر خواهد کرد

یکی از ترسناک ترین چیزها در مورد پدر و مادر شدن این است که زندگی تغییر خواهد کرد . والدین بودن یک مسئولیت تمام وقت است که بسیار متفاوت از هر نقش دیگری است که تا به حال داشته اید، مانند پسر، برادر، دوست، دانش آموز یا کار حرفه ای.

تاکنون نیازها، افکار و خواسته های شما در مرکز توجه قرار گرفته اند. با این حال، همه این ها با تبدیل شدن به پدر و مادر تغییر خواهد کرد زیرا شما مسئول نوزادی خواهید بود که برای همه چیز به شما وابسته است.

کنار آمدن با این واقعیت که همه چیز متفاوت خواهد بود آسان نیست و ممکن است کمی طول بکشد. نوشتن افکار و ترس های خود در یک دفتر مفید می باشد.

به دوران کودکی خود فکر کنید

همانطور که برای پدر و مادر شدن آماده می شوید، فکر کردن به دوران کودکی مفید می باشد. فکر کردن به خاطرات خود در دوران کودکی به شما کمک می کند تا این تجربه را دوباره زنده کنید و با آن قسمت از خود ارتباط برقرار کنید.

همچنین در نظر داشته باشید چگونه تربیت شما به فردی که امروز هستید، تاثیر گذاشته است. ارزیابی تأثیرات مراقبت در زندگی به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که می خواهید چه نوع والدینی برای فرزند خود باشید.

آگاهانه و هدفمندتر بودن نسبت به نقش پدر، به شما کمک کند تا یک سبک فرزندپروری سالم را توسعه دهید .

تصور کنید چه نوع پدری می خواهید باشید

فکر کردن به ارزش های خود و اینکه می خواهید برای فرزندتان چه نوع پدری باشید مفید می باشد . شما می توانید خود را به عنوان یک پدر مجسم کنید و خود را در موقعیت های مختلف با فرزندتان تصور کنید.

فکر کردن به چالش‌های مختلفی که ممکن است پیش بیاید و اینکه چگونه به آن ها پاسخ می‌دهید نیز مفید است.

تجسم این سناریوها به شما کمک می کند از نظر ذهنی برای نقش آمادگی بیشتری داشته باشید.

تحت فشار نقش های جنسیتی قرار نگیرید

یکی از سخت‌ترین چیزها در مورد پدر شدن، انتظار ناگفته‌ای است که دنیا از مردان برای تأمین مالی آن ها دارد.

پدر بودن به معنای به اشتراک گذاشتن تمام ویژگی های خود با کودک است، نه فقط توانایی کسب درآمد. پدران می توانند محافظ، پرورش دهنده، معلم و خیلی چیزهای دیگر باشند.

به یاد داشته باشید، فرزندپروری آسان نیست

در حالی که فرزندپروری شادی آور و با ارزش می باشد، اما همیشه آسان نیست. سال اول به ویژه چالش برانگیز می باشد زیرا شما در تلاش برای مراقبت از یک نوزاد هستید.

سیستم حمایتی خود را بسازید

صحبت کردن با:

شریک زندگی و همکارتان: در مورد نقش ها و سبک های فرزندپروری با شریک یا همکارتان بحثی آزاد و صادقانه داشته باشید. این کار باعث می شود انتظارات خود را هماهنگ کنید و تصمیم بگیرید که چگونه وظایف، نقش ها و مسئولیت ها را بین خود تقسیم کنید. به دنبال راه هایی برای کمک و حمایت از یکدیگر باشید.

دوستان و اعضای خانواده: از حمایت دوستان نزدیک و اعضای خانواده استفاده کنید. از آن ها بپرسید در چه وظایفی می توانند کمک کنند و در دسترس بودن آن ها چگونه است.

والدین دیگر: سایر والدین در محله یا حلقه اجتماعی شما منبع ارزشمندی از الهام، منابع و مشاوره می باشند. دوستی با والدین دیگر و صحبت با آن ها در مورد نگرانی ها و تجربیات خود می تواند مفید باشد.

اعضای تیم مراقبت های بهداشتی: تیم مراقبت های بهداشتی شما ممکن است متشکل از یک متخصص زنان، پرستار، مشاور یا ماما باشد. سوالات خود را از آن ها بپرسید و نگرانی های خود را با آن ها در میان بگذارید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان