فیلم/درد جدایی و شکست عشقی زیر ذره بین روانشناسی

خط سلامت: دل‌شکستگی بخش زیادی از تجربه انسان است و تقریباً همه ما نه تنها درد روحی، بلکه درد شدید جسمی ناشی از شکستن قلب احساس می کنیم.

فیلم/درد جدایی و شکست عشقی زیر ذره بین روانشناسی

دل‌شکستگی می تواند در اثر خروج از یک رابطه احساسی، پایان یک رابطه دوستانه و هرگونه از دست دادن کسی یا چیزی که انسان علاقه و وابستگی عمیقی به آن داشته، صورت بگیرد.

به گزارش خط سلامت ترشح هورمون های دوپامین و سروتونین که در ابتدا باعث ایجاد احساس علاقه و وابستگی در فرد شده بودند، به طور ناگهانی متوقف می شود وهورمون‌های استرس مانند کورتیزول، پس از طرد شدن و جدایی ترشح می‌شوند. ترشح بیش از حد این هورمون می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد آکنه، افزایش وزن و افزایش احتمال ابتلا به سرماخوردگی ناشی از جدایی شود.

گاهی ترس از ناتمام بودن درد دل‌شکستی باعث می شود انسان دچار احساس نگرانی و کلافگی شود و بخواهد به هر نحوی، هرچه سریع تر به این احساس بد خاتمه دهد. در این شرایط انجام فعالیت های مورد علاقه، وقت گذراندن با انسان های حمایتگر، انجام کارهای هنری مانند سفالگری و طراحی و ... می تواند در فاصله گرفتن از فضای غم ناشی از شکست، تاثیرگذار باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان