بعد از رسیدن به پاسخ این 15 سوال ازدواج کنید

خط سلامت: ازدواج موفق زمانی حاصل می شود که دو نفر به شناخت نسبی و درستی از هم رسیده باشند.

بعد از رسیدن به پاسخ این 15 سوال ازدواج کنید

ازدواج موفق زمانی محقق می شود که افراد با هم به تفاهم رسیده باشند.

به گزارش خط سلامت افراد برای یک ازدواج موفق نیاز به مشاوره پیش از ازدواج دارند.

ازدواج و مشاوره پیش از ازدواج

ازدواج یک پیمان مادام العمر است و افراد قبل از بستن این پیمان نیاز به مشاوره دارند تا به حقایقی روشن از رابطه خود دست یابند. هیچ ازدواجی کامل نیست. هر زن و شوهری با مشکلات خود روبرو هستند. مشاوره ازدواج برای کمک به زوج‌ها برای حل این مسائل، درک بهتر یکدیگر و بهبود پویایی روابط و ارتباطات وجود دارد.

یک مطالعه نشان داد رویکرد زوج درمانی هیجان مدار (EFT) رضایت از رابطه و دلبستگی را به مدت دو سال پس از درگیر شدن افزایش داد. این امر به عنوان مدرکی در نظر گرفته می شود که مشاوره ازدواج می تواند از طلاق زوج ها جلوگیری کند.

سوالات مهم پیش از ازدواج

پرسیدن برخی سوالات از همسر آینده به تعیین سلامت ازدواج کمک می کند. دربخش زیر سوالاتی که باید از شریک زندگی خود بپرسید آورده شده است:

چه چیزی باعث می شود در رابطه ما بیشتر احساس صمیمیت داشته باشی؟

این کمک می کند تا احساساتی را که نسبت به یکدیگر دارید آشکار کنید. همه راحت نیستند یا تجربه صحبت در مورد احساسات خود را ندارند. با شریک زندگی خود صبور باشید و به او اجازه دهید که خود را به گونه ای که برای او مناسب است بیان کند.

از انجام چه کاری با هم بیشتر لذت می بری؟

خوبی های رابطه را به خود یادآوری کنید. به خاطرات و تجربیاتی که شما را گرد هم آورده اند فکر کنید.

آیا کارهایی وجود دارد که قبلا انجام می دادیم که بتوانیم دوباره شروع کنیم؟

زندگی به مرور شلوغ می شود چه تغییر شغلی باشد، چه بچه دار شدن یا نقل مکان به یک شهر جدید. به فعالیت های مشترک، سرگرمی ها و علایق گذشته فکر کنید. ممکن است ایده خوبی باشد که دوباره آن ها را بررسی کنید.

 چه چیزی شما را از زندگی مشترک ما بیشتر خوشحال می کند؟

عاشق شدن و تعهد دادن به یکدیگر به این معنی است که در گذشته با هم خوشحال بودید. کارهایی را که شما و همسرتان انجام می دهید و در زندگی مشترکتان شادی ایجاد می کند، شناسایی کنید.

مسائل ما چیست؟

شروع حل تعارض بدون شناسایی مشکلات دشوار است. برای زوج‌ها مهم است که ابتدا مسائل یا تضادهای اصلی خود را شناسایی کنند و سپس هر دو توافق کنند و متعهد شوند که در آینده روی این مشکلات کار کنند. زوجی که مصمم به ماندن در رابطه هستند، درون‌نگر می باشند و روی خودشان کار می کنند تا نتایج بهتری داشته باشند.

چه چیزی شما را در مورد رابطه نگران می کند؟

شنیدن نگرانی های شریک زندگی تان ممکن است دشوار باشد، اما این سوال همچنین به شما امکان می دهد بفهمید که آن ها چه می خواهند. داشتن توانایی گوش دادن برای فهمیدن به جای پاسخ دادن یا واکنش، راه حل این موضوع است.

چگونه می توانیم آن چیزها را بهبود بخشیم؟

ایده‌ها و استراتژی‌ها را برای یافتن راه‌حلی برای مسائل اصلی خود بنویسید. انجام این کار به شما کمک می کند به عنوان یک تیم فکر کنید نه به عنوان فردی که برای آنچه در ازدواج نیاز دارند و می خواهند مبارزه می کنند.

آیا چیزهایی وجود دارد که شما دوست داری که هنوز هم آن ها را امتحان کنیم؟

خارج از چارچوب فکر کنید و راه حل های خلاقانه ارائه دهید. این ممکن است یک بار در ماه برنامه ریزی یک شب ملاقات باشد یا ثبت نام در کلاسی باشد که هر دوی شما همیشه می خواستید امتحان کنید.

چقدر با من راحت هستی و چه چیزی به افزایش سطح راحتی شما کمک می کند؟

رفتار واقعی در شریک زندگی خود برای یک ازدواج سالم بسیار مهم است. اگر شما یا شریک زندگی تان احساس می کنید که راحت نیستید یا نیاز دارید که دائماً زبان خود را گاز بگیرید، صحبت معنادار در مورد مسائل دشوار می باشد.

چقدر به من اعتماد داری و چه چیزی به تقویت بیشتر اعتماد شما کمک می کند؟

رابطه بدون اعتماد ، رابطه ای بدون صمیمیت یا صداقت است . اگر شما یا شریک زندگیتان به دیگری اعتماد نکنید، آسیب پذیر می شوید. شما تمایل دارید به یکدیگر شک کنید و به راحتی ممکن است مشکل ایجاد شود.

 به نظر شما سبک های ارتباطی ما چقدر موثر است و چگونه می توانیم بهبود دهیم؟

ارتباط موثر کلید هر رابطه ای است، به خصوص در ازدواج.  زوج‌هایی که روی ارتباطات خود کار می‌کنند - به این معنی که درون‌گرا هستند و مسائل خود را شناسایی می‌کنند، امنیت را با یکدیگر ایجاد می‌کنند تا آشکارا بدون انتقاد یا آسیب رساندن به دیگری در مورد آنها بحث کنند و در اهداف خود برای بهبود رابطه و نحوه کار با یکدیگر به عنوان یک زوج همسو هستند.

کاری که اخیراً برای شما انجام دادم چه بود که واقعاً از آن قدردانی کردید؟ چرا؟

این مهم است که بفهمید هر شریک چگونه دوست دارد از او مراقبت شود و آن ها چه چیزی را نشانه های عشق و محبت می دانند. ابراز قدردانی از طریق تصدیق و تشکر از این اعمال ارتباط شما را تقویت می کند، احساس رنجش و انزوا را کاهش می دهد و احساس گرما و صمیمیت را افزایش می دهد.

نظر شما در مورد مشاوره ازدواج چیست؟

همه افراد حاضر به شرکت در زوج درمانی نیستند. مهم است که قبل از در نظر گرفتن آن با هم همسو شوید. بهترین کار برای بهبود روابط مراجعه به مشاور و روان شناس زوج درمانگر است.

اگر به ترک این رابطه فکر کنیم، هر کدام از ما باید به ماندن برای چه چیزی فکر کنیم؟

 این می تواند کمک کند تا در مورد اینکه هر دو چگونه می خواهید در ازدواج رو به جلو حرکت کنید، تصمیم معنی داری بگیرید.

 آیا چیزی از گذشته ما وجود دارد که از گفتن آن به من خودداری کرده اید؟

مهم است که در مورد احساسات خود نسبت به یکدیگر پذیرا و صادق باشید. این می تواند به بهبود احساسات و شناسایی مسائل بالقوه ای که به احساس رنجش کمک می کند کمک کند . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان