چگونه بدون کافئین بیدار بمانیم؟

خط سلامت: بیدار ماندن بدون کافئین استراتژی های خودش را دارد.

چگونه بدون کافئین بیدار بمانیم؟

بیدار ماندن بدون کافئین استراتژی های خودش را دارد.

ورزش یکی از راه های طبیعی برای بیدار ماندن بدون کافئین است.

بیدار ماندن با ورزش و کشش

ورزش و کشش باعث افزایش گردش خون می شود که به نوبه خود کمک می کند بیدار بمانید. ورزش همچنین باعث می شود بدن آدرنالین بیشتری تولید کند و دمای مرکزی بدن را افزایش دهد.

هنگام شب، دمای مرکزی بدن اندکی کاهش می یابد و زمینه را برای یک خواب خوب فراهم می کند. ورزش یک راه عالی برای رفع خستگی است زیرا با کاهش طبیعی دمای بدن مقابله می کند. 10 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید یا برای دویدن کوتاه بروید، اگر زیاده روی نکنید، مطمئناً کمک می کند بیدار بمانید.

بیدار ماندن با طب فشاری

مطالعات نشان داده اند ماساژ دادن نقاط خاص طب فشاری می تواند به افزایش هوشیاری کمک کند. این شامل اعمال فشار به موارد زیر است:

بالای سر

پشت گردن در دو طرف

پشت دست ها بین انگشت شست و اشاره

ناحیه درست زیر زانو

کف پا، در مرکز

بیدار ماندن با نور شدید

ساعت درونی بدن از عوامل محیطی و اجتماعی، از جمله نور خورشید و نور روشن، نشانه می گیرد. از این رو بدن را حتی زمانی که خسته است می توان گول زد. این دستکاری نور اساس نور درمانی را تشکیل می دهد، که برای کمک به کارگران شیفت و مسافران برای مقابله با کار در ساعات عجیب و غریب و جت لگ طراحی شده است.

از آنجا که نور کم باعث تشدید خستگی می شود، روشن کردن نور در محل کار کمک می کند بیدار بمانید. اما به یاد داشته باشید که به طور دوره‌ای به چشمان خود از خواندن یا خیره شدن به صفحه رایانه استراحت دهید تا از فشار بیش از حد چشم جلوگیری کنید.

بیدار ماندن با کاهش دما

دمای کمی سردتر برای خواب مفید است. با این حال، کاهش دمای اتاق تا زمانی که هوا سرد شود باید به بیدار نگه داشتن کمک کند. اگر تا به حال در یک کنفرانس در یک اتاق سرد یخبندان شرکت کرده اید، به احتمال زیاد سخنران از شما خواسته است که بیدار و هوشیار بمانید، به خصوص بعد از ناهار.

بیدار ماندن با جویدن

مطالعات نشان می دهد عمل جویدن می تواند به جلوگیری از خواب آلودگی، بهبود عملکرد شناختی و توجه کمک کند. مکانیسم دقیق آن مشخص نیست، اما فرض بر این است با افزایش جریان خون به مغز مرتبط است. متأسفانه در صورت کمبود خواب، این افزایش هوشیاری نمی تواند برای مدت طولانی ادامه یابد.

بیدار ماندن با رایحه درمانی

اگرچه رایحه درمانی به طور کلی برای ایجاد آرامش و کمک به خواب استفاده می شود، بوی قوی - خوب یا بد - می تواند راهی موثر برای هوشیاری بیشتر در لحظه باشد. عطرهایی که به طور سنتی برای کمک به بیدار ماندن استفاده می شود شامل رزماری، لیموترش و نعناع فلفلی است.

در مورد ترک خواب برای آماده شدن برای امتحانات متخصصان می گویند: خواب برای اینکه به دانش‌آموزان اجازه دهد حافظه‌شان را تقویت کنند و از سختی‌های روز گذشته بازیابی کنند، مهم است. کم خوابی برای عملکرد خوب نیست، به همین دلیل است که افراد برتر در اکثر حرفه ها مطمئن می شوند قبل از یک رویداد مهم به خوبی استراحت می کنند.

اگرچه کافئین برای بازگرداندن هوشیاری و کاهش خستگی مفید است، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به عوارض جانبی ناخواسته‌ای مانند بی‌قراری، تحریک‌پذیری، عصبی بودن، بی‌خوابی، سردرد و تپش قلب شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان