دانشمندان می گویند سن مردان در سقط جنین تاثیر دارد

خط سلامت: سقط جنین با سن مردان رابطه دارد.ساعت بیولوژیکی برای مردان نیز تیک می زند.

دانشمندان می گویند سن مردان در سقط جنین تاثیر دارد

سقط جنین به پدران و سن و سال آنها مربوط است. ساعت بیولوژیکی برای مردان نیز تیک می زند.

به گزارش خط سلامت مردان نیز دارای ساعت بیولوژیکی هستند که باعث می شود مردان مسن احتمال سقط جنین را در زنان افزایش دهند.

سقط جنین و ساعت بیولوژیکی

ساعت بیولوژیکی در مردان از حدود 40 سالگی شروع می شود.

یک مطالعه نشان داده است پدران مسن خطر سقط جنین را در زنان افزایش می دهند. وقتی صحبت از پدر شدن فرزند می شود، زمان همیشه به نفع یک مرد نیست.

پدر+ کودک

مطالعات نشان می دهد مردان دارای ساعت بیولوژیکی هستند و ممکن است در حدود 40 سالگی شروع به تیک تیک تیک کنند . مطالعه اخیر انجام شده در سنگاپور نشان داد که سن بالای پدر خطر سقط جنین را افزایش می دهد.

در این مطالعه 139 زن با تهدید سقط جنین مورد بررسی قرار دادند  که نشان داد پدران بالای 40 سال در مقایسه با پدران بین 30 تا 40 سال خطر سقط جنین را هشت برابر افزایش دادند.

برای پدران بین 30 تا 40 سال، خطر سقط جنین حدود چهار برابر بیشتر از پدران بین 20 تا 30 سال بود. دلیل افزایش خطر سقط جنین با کاهش کیفیت اسپرم در مردان مرتبط است. با توجه به افزایش خطر از دست دادن جنین با سن پدری بیش از 40 سال، می‌توانیم استنباط کنیم که ساعت بیولوژیکی نه تنها در زن، بلکه در پدر آینده نیز تیک می‌زند.

سن مردان و بیماری های جنین

این مطالعه اشاره می کنند سن پدر نه تنها بر باروری، بلکه بر سلامت بارداری و جنین نیز تأثیر می گذارد. در حالی که تحقیقات در مورد تأثیر سن زنان بر فرزندآوری به خوبی شناخته شده است، مطالعات کمتری برای تعیین نقش سن پدری انجام شده است.

برای زنان، نقطه برش بیولوژیکی آنها در سن 35 سالگی به خوبی مشخص است. اما برای مردان، این می تواند در حدود 40 سالگی باشد. برای یک مرد بالای 40 سال، بیشتر نگران این خواهیم بود که احتمال تغییرات DNA پدری وجود داشته باشد و این می تواند فرزندان او را مستعد مشکلات مادرزادی کند یا حتی منجر به سقط جنین شود.

ساعت یک مرد چگونه تیک می زند

مانند زنان، مردان نیز با افزایش سن تغییراتی را در بدن و سیستم تولید مثل خود تجربه می‌کنند و این بر باروری و سلامت فرزندانشان تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، تولید اسپرم کند می شود و لوله های تولید مثل باریک می شوند. فراتر از این، عملکرد پروستات و ادرار نیز تغییر می کند.

عملکرد جنسی مردان نیز کاهش می یابد. با گذشت زمان، سطح تستوسترون مردان کاهش می یابد، میل جنسی کمتری را تجربه می کنند و بیشتر مستعد مشکلات جنسی مانند اختلال نعوظ هستند.

همچنین مطالعات نشان داده است که پدران مسن خطر ابتلا به مشکلات ژنتیکی مانند اوتیسم و ​​کوتولگی را در فرزندان خود افزایش می دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان