10 عادت عجیب و غریب که هوش بالا را نشان می دهد

خط سلامت: هوش در افراد مختلف درجات مختلفی دارد.

10 عادت عجیب و غریب که هوش بالا را نشان می دهد

هوش افراد، آن ها را در مسیر زندگی هدایت می کند و باعث می شود افراد سریع تر به اهداف خود را برسند. 

به گزارش خط سلامت برخی عادات نشان دهنده هوش بالا در افراد می باشد.

هوش بالا و نشانه ها

هوش بالا در افراد با رفتارها و عادات ظریفی آشکار می شود که در زیر به برخی از این نشانه ها اشاره می شود.

جغد شب هستید

کسانی که ترجیح می‌دهند شب ها بیدار بمانند اغلب نشانه‌هایی از هوش بالا نشان می‌دهند. این درخواستی برای به هم ریختن برنامه خواب نیست، اما اگر به طور طبیعی خود را در ساعات پایانی فعالتر و خلاق تر می بینید، می تواند نشانه این باشد که شما فوق العاده باهوش هستید.

با خودتان صحبت می کنید

اگر تا به حال در حال مکالمه کامل با خودتان گرفتار شده اید، نگران نباشید، عجیب نیست. صحبت کردن با خود به شفاف سازی افکارتان، تثبیت خاطرات و حتی افزایش تمرکز کمک می کند. در اصل شما فقط با صدای بلند فکر می کنید و این عادتی است که بسیاری از افراد باهوش دارند.

 کنجکاو هستید

برای برخی از افراد چراهای دوران بچگی هرگز متوقف نشد. این کنجکاوی مداوم ، آنطور که برخی ممکن است فکر کنند، آزاردهنده نیست. در واقع این نشانه هوش بالاست. یک کنجکاوی سیری ناپذیر منجر به عشق مادام العمر به یادگیری می شود، ویژگی ای که اغلب در افراد بسیار باهوش دیده می شود.

خیالباف هستید

یک مطالعه منتشر شده در مجله "Neuropsychologia" نشان داد افرادی که رویاپردازی می کنند سطح هوش و خلاقیت بالاتری دارند. به نظر می رسد اجازه دادن به ذهن برای سرگردانی باعث پرورش خلاقیت و مهارت های حل مسئله می شود .

از تنهایی لذت می برید

در واقع ولع تنهایی نشانه هوش بالا می باشد. در آن لحظات آرام است که می‌توانید فکر کنید، خودتان را بهتر درک کنید و از خلاقیت عمیق خود بهره ببرید. افراد بسیار باهوش اغلب از تنهایی لذت می برند زیرا به آن ها فضایی برای فکر کردن و خلق کردن می دهد.

 در حال از دست دادن چیزهایی هستید

تمایل به از دست دادن چیزها می تواند نشان دهنده ذهن بسیار باهوش باشد. مسئله این نیست که شما فراموشکار یا بی نظم هستید، فقط ذهن شما پر از افکار، ایده ها و اختراعات مختلف است.

کمی نگران هستید

بین اضطراب و هوش ارتباطی وجود دارد. نگرانی شما می تواند نشانه این باشد که شما باهوش هستید. این بدان معنا نیست که باید دائماً استرس داشته باشید، اما اگر متوجه می‌شوید که بیش از دیگران نگران هستید و بیش از حد فکر می‌کنید، دلیلش این نیست که شما نگران هستید. ممکن است به این دلیل باشد که مغز شما چیزها را در سطح عمیق تری پردازش می کند.

اهمال کاری

اگر به جای پرداختن به لیست کارهایی که باید انجام دهید، این مطلب را می خوانید، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید. شاید تعجب کنید اگر بدانید که به تعویق انداختن کار همیشه یک عادت بد نیست.

 برخی از محققان پیشنهاد می کنند به تعویق انداختن کار راهی است برای مغز است تا منتظر زمان بهینه برای تکمیل یک کار یا تصمیم گیری باشد.

 کمال گرا هستید

مغز برای جستجوی بهترین نتیجه ممکن در هر کاری که انجام می دهید، تنظیم شده است.

اغلب فراموشکار هستید

افراد باهوش بیشتر احتمال دارد چیزها را فراموش کنند زیرا مغز آن ها دائماً پر از افکار و ایده های جدید است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان