با این 5 رفتار در هر سنی شاد هستید

خط سلامت: افزایش سن اولویت های افراد را تغییر می دهد.

 با این 5 رفتار در هر سنی شاد هستید

افزایش سن باعث می شود افراد تعریف شان از شادی تغییر کند.

به گزارش خط سلامت افراد در سنین بالا با ترک برخی رفتار می توانند شادی بیشتری رادر زندگی خود احساس کنند.

افزایش سن و یافتن شادی

افزایش سن باعث می شود افراد احساس شادی کمتری داشته باشند. ترک رفتارهای زیر در سنین بالا به افزایش احساس شادی کمک می کند:

مقایسه بدن در حال حاضر با آنچه قبلا بوده است

وقتی افراد به میانسالی می رسند بدن خود را با دوران جوانی مقایسه می کنند.

این بدان معنا نیست که افراد نمی توانند در هر سنی سالم و خوش فرم باشند اما چین و چروک همراه با چند درد بیشتر از قبل اجتناب ناپذیر است. پذیرش بدن در سنین بالا به احساس شادی و رضایت از خود کمک می کند.

ماندن در یک نقطه امن

افراد اغلب سال های جوانی خود را صرف ساختن آسایش و راحتی بیشتر برای زندگی آینده می کنند. افراد هرگز نباید از یادگیری و پذیرش تغیییرات جدید دست بردارند. احساس گسترش، کلید احساس رضایت است.

بی توجهی به افراد مهم زندگی

ثابت شده است وجود روابط معنادار برای شادی حیاتی است. این مسئله به ویژه هر چه سن بالاتر می رود ضروری تر است. در واقع، یک مطالعه 80 ساله در هاروارد اشاره کرد این راز شماره یک برای زندگی طولانی تر و شادتر است. روابط خوب چیزی است که افراد را سالم تر و شادتر نگه می دارد و با افزایش سن بسیار مهم است.

کینه ورزی

زندگی موظف است چیزهای ناخوشایندی را سر راه افراد قرار دهد. هر چه سن بالاتر می رود، شانس بیشتری وجود دارد تا با مشکلات بیشتری روبرو شوید، اما نحوه برخورد با آن عامل تعیین کننده در مورد اینکه آیا این مشکل شما را از بین می برد یا به خرد شما می افزاید، خواهد بود. بهتر است از مشکلات و تجارب به عنوان یک فرصت یادگیری استفاده شود.

یافتن آرامش و بخشش ، حتی در سخت ترین شرایط امکان پذیر است.

فرو بردن سر در گریبان

برخی می گویند نادانی سعادت است، اما اشتباه می کنند و فقط افراد را در تاریکی نگه می دارد. هر چه زودتر راه‌های سالمی برای برخورد با مسائل پیدا کنید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

اگر تصمیم بگیرید روی مشکلات و معایب خود چشم بپوشید، آن ها از بین نخواهند رفت و به احتمال زیاد ناخواسته مکانیسم های دفاعی ناسالمی ایجاد می کنید که به شما و دیگران آسیب می رساند. پرورش استراتژی های مقابله ای برای حمایت از خود در طول زندگی ضروری است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان