درمان اضطراب به کمک 18 ماده غذایی

خط سلامت: اضطراب مشکلی است که امروزه بسیاری از افراد با آن مواجه هستند.

درمان اضطراب به کمک 18 ماده غذایی

اضطراب یکی از بیماری های روانی عمده است که تقریباً 20 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش خط سلامت فرد با نگرانی و عصبی بودن دائمی مشخص می شود.

اضطراب و مغز

اضطراب گاهی اوقات به سلامت ضعیف مغز مربوط می شود. درمان‌ها و دارو‌های خاص به تسکین آن کمک می‌کنند، اما بیشتر  افراد مضطرب به دنبال کمک نیستند.

اضطراب و غذا

علاوه بر آن، غذا نقش مهمی ایفا می کند. برخی از غذاها اثر آرام بخشی بر بدن دارند و برخی دیگر باعث ایجاد اضطراب پس از خوردن غذا می شوند.

یک رژیم غذایی متعادل، مصرف مقدار کافی آب، اعتدال در مصرف کافئین و اجتناب از الکل می تواند به مدیریت اضطراب کمک کند.

رژیم غذایی ضد اضطراب

رژیم غذایی سرشار از غلات کامل، میوه ها و سبزیجات برای سلامتی ایده آل و مفید است. باید آنها را سه تا پنج بار در روز شامل شود. اکثر مردم مقدار توصیه شده از آنها را مصرف نمی کنند. باید غذاهای سرخ شده را محدود کرد. برای خوردن وعده های غذایی زمان مشخصی داشت.

صبحانه و اضطراب

صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است، آن را از دست ندهید. بدن بیش از دوازده ساعت گرسنه و قند خون پایین است. ممکن است فرد احساس اضطراب کند.

مواد غذایی ضد اضطراب

در اینجا مواد غذایی وجود دارد که به مبارزه با اضطراب با پشتوانه علم کمک می کند. آیا آنها را به طور منظم در رژیم غذایی خود قرار می دهید؟

بابونه 

بابونه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. به کاهش التهاب و کاهش حالت اضطراب ، افسردگی و بی خوابی کمک می کند.

اکثر مردم زمانی که می خواهند درمان غیر دارویی داشته باشند از بابونه استفاده می کنند. مطالعات مجله بین المللی فیتوتراپی و فیتوفارماکولوژی ارتباط بین بابونه و تسکین اضطراب را پیدا کرده است. آنها اختلال اضطراب فراگیر را با استفاده از عصاره بابونه به مدت هشت هفته نسبت به افرادی که از آن استفاده نکرده بودند، کاهش دادند.

بسیاری از افراد از چای بابونه نیز استفاده می کنند. با این حال متخصصان می گویند برای کسانی که داروهای ضد انعقاد مصرف می کنند یا تحت عمل جراحی قرار می گیرند، ایده آل نیست.

تخمه کدو 

  تخمه کدو منبع عالی منیزیم، پتاسیم و روی است. پتاسیم به مدیریت فشار خون و تنظیم تعادل الکترولیت کمک می کند. تخمه کدو سرشار از فیبر است که منجر به سلامت روده می شود و عملکرد خوب مغز را تقویت می کند.

منبع فوق‌العاده‌ای برای کاهش اضطراب، استرس است و فرد را آرام‌تر می‌کند. آنها مطالعه ای را روی 100 دانش آموز انجام دادند و کمبود روی کم آنها را مضطرب کرد.

زردچوبه

ادویه ای است حاوی کورکومین، ترکیبی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی. سلامت مغز و اختلالات اضطرابی را تقویت می کند. مطالعات موسسه Elsevier نشان داده است که ممکن است اسید چرب امگا 3 DHA را با کمک به بدن برای سنتز موثرتر آن در مغز تقویت کند. علاوه بر این، مصرف کورکومین سطح آنتی اکسیدان خون را افزایش می دهد.

شکلات تلخ

  شکلات های تلخ حاوی فلاوانول هستند که آنتی اکسیدان هایی هستند که سلامت مغز را تقویت می کنند. آنها گردش خون به مغز را بهبود می بخشند و به سازگاری با موقعیت های استرس زا کمک می کنند.

مصرف شکلات تلخ همچنین نشان دهنده افزایش سطح سروتونین است که ممکن است به کاهش استرسی که منجر به اضطراب می شود کمک کند. اما مطمئن شوید که پرخوری نکنید، کافئین و کالری می تواند به شما آسیب برساند.

ماست

ماست حاوی پروبیوتیک ها یا باکتری های سالم است که به بهبود سطح اضطراب کمک می کند.

مطالعات نشان داده‌اند غذاهای پروبیوتیک با مهار رادیکال‌های آزاد و نوروتوکسین‌ها، که می‌توانند به بافت عصبی آسیب رسانده و منجر به اضطراب شوند، سلامت روان را تقویت می‌کنند.

ماست یونانی و ماست ساده که بیشتر یافت می شود، حاوی حدود 25 میلیارد کشت پروبیوتیک در یک فنجان است.

یک مطالعه نشان داد غذای تخمیر شده اضطراب اجتماعی را کاهش می دهد در حالی که بسیاری از مطالعات دیگر افزایش ضریب شادی را بیان کردند.

سویا

سویا سرشار از سلنیوم است. سلنیوم با کاهش التهاب به بهبود خلق و خو کمک می کند، که معمولاً در مضطرب بیشتر است.

آجیل

آجیل هایی مانند آجیل برزیلی و بادام باید به طور مرتب مصرف شوند. آنها سرشار از سلنیوم هستند و به جلوگیری از اضطراب کمک می کند. آجیل همچنین منبع خوبی از ویتامین E است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها برای درمان اضطراب و افسردگی مفید هستند . تحقیقات انجام شده نشان داده است  سطوح پایین ویتامین E ممکن است در برخی افراد منجر به افسردگی شود.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج حاوی منیزیم هستند که به کاهش اضطراب کمک می کند. آنها را به طور منظم به عنوان سالاد استفاده کنید یا در اسموتی مخلوط کنید. یک مشت آجیل به آن اضافه کنید و طعم آن خوشمزه می شود.

فرنی جو دوسر

فرنی جو نه تنها خوشمزه است، بلکه حاوی سروتونین، یک ماده شیمیایی مغز است که می تواند به دور نگه داشتن اضطراب و بهبود خلق و خو کمک کند. با اضافه کردن چند تکه میوه به آن، آن را خوشمزه کنید.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است که اضطراب را از بین می برد. مطالعات نشان داده اند به تسکین ذهن آشفته کمک می کند.

چای سبز

چای سبز حاوی L-theanine است، اسید آمینه ای که به سلامت مغز و کاهش اضطراب کمک می کند. در یک مطالعه، نشان داد افرادی که نوشیدنی‌های حاوی ال تیانین مصرف می‌کنند سطوح کورتیزول کاهش یافته است. همچنین افزایش GABA، دوپامین و سروتونین وجود دارد که اثرات ضد اضطرابی دارند. این یک جایگزین ایده آل برای نوشیدنی های گازدار و قهوه است.

دانه چیا

دانه چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. به مبارزه با اضطراب کمک می کند. دانه های چیا را می توان به روش های مختلفی به عنوان پودینگ یا میلک شیک ترکیب کرد.

موز

موز سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است. تبدیل به سروتونین می شود که اضطراب را کاهش می دهد.

آووکادو

 آووکادو یکی از مواد غذایی است که باید به طور منظم مصرف کنیم. می توانید آن را در اسموتی ها، سالادها یا حتی در دیپ ها اضافه کنید. سرشار از ویتامین B6 و منیزیم است. آنها به تولید سروتونین کمک می کنند.

کیوی

 کیوی میوه ای فوق العاده است، ویتامین C، ویتامین E و فولات دارد. ترکیبی از این ها به کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش تولید سروتونین کمک می کند.

گیلاس

حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کوئرستین است که به تقویت آرامش در فرد کمک می کند.

لوبیا و حبوبات

آنها دارای انواع مختلفی مانند نخود، لوبیا چشم بلبلی می باشند. آنها منبع فوق العاده ای از منیزیم، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند. جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز هستند.

مارچوبه

مارچوبه سالم است و باید به طور مرتب مصرف شود. در چین رایج است و به عنوان یک عامل مقوی، پاک کننده قلب، ضد سرفه و ادرارآور در داروها استفاده می شود. عصاره آبی ساقه مارچوبه (AEAS) به عنوان غذای ملی نامیده شد و از آن زمان به بعد اثر ضد اضطرابی AEAS شناخته شد.

نکته پایانی

اگر علائم اضطراب شما شدید است یا بیش از دو هفته طول می کشد، حتما با روانشناس بالینی صحبت کنید. داروهای تجویز شده را مصرف کنید و در مورد رژیم غذایی که باید داشته باشید مشورت کنید. به یاد داشته باشید، خوردن غذای مناسب مهم است و به جلوگیری از اضطراب کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان