چرا کلیدهای خود را گم می کنید؟ /از دست دادن لحظه ای حافظه را بشناسید

خط سلامت: حافظه کوتاه مدت با بالا رفتن سن کاهش می یابد.

چرا کلیدهای خود را گم می کنید؟ /از دست دادن لحظه ای حافظه را بشناسید

حافظه کوتاه مدت با زمان حال و اتفاقات روزانه مرتبط است.

به گزارش خط سلامت حافظه کوتاه مدت در سنین بالا نیاز به تقویت دارد.

حافظه کوتاه مدت

حافظه کوتاه مدت با کارهای روزمره مرتبط است. برای افراد پیش آمده که در طول روز کلید خود را گم می کنند و فراموش می کنند که کجا گذاشته اند یا در ماشین را قفل کرده اند یا نه. با افزایش سن، این از دست دادن حافظه لحظه‌ای به طور فزاینده‌ای ناتوان‌کننده می‌شود.

در حالی که در جوانی ، خاطرات زودگذر بسیار سریع شکل می‌گیرند که یک فرآیند بیوشیمیایی که در آن تعداد کمی از نورون‌ها یک اثر حافظه به نام انگرام را تشکیل می‌دهند. با افزایش سن، شکل گیری این ردپای حافظه بیشتر طول می کشد و آن ها سریعتر از بین می روند.

بهترین کار برای بازیابی حافظه و تقویت عملکرد حافظه کوتاه مدت استفاده از تکنیک مکث حافظه است.

تکنیک مکث حافظه

این تکنیک به این معناست که به‌جای تکیه بر یک نگاه یک‌ثانیه ای، دو تا سه ثانیه وقت بگذارید و روی جایی که آن آیتم مهم را قرار داده‌اید، تمرکز کنید. این مکث ها و زمان دادن بیشتر و تمرکز روی مسئله به ایجاد انگرام کمک می کند.  

روش های بهبود عملکرد حافظه

مهارت‌های تفکر که شامل حافظه می‌شود به طور متوسط ​​1 تا 2 درصد در سال کاهش می‌یابد، اما می‌توان سرعت این روند را کاهش داد.

تحقیقات نشان داده است تقویت حافظه با عادات خوب مرتبط است مانند ورزش، خواب منظم و با کیفیت خوب روزانه، رژیم غذایی بسیار متنوع، حفظ روده سالم، زندگی اجتماعی غنی و مدیریت سطح استرس.

به عنوان مثال در یک مطالعه دانشگاه پیتسبورگ نشان داد در گروهی از افراد در چند دهه اخیر زندگی، یک سال ورزش هوازی روزانه اندازه هیپوکامپ (یک مرکز مهم و حافظه) را به طور خودکار 1 تا 2 درصد افزایش داد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان