کلید آرامش در دست شماست اگر این 8 کار را صبح انجام دهید

خط سلامت: آرامش درونی و صلح با خود دو نکته کلیدی برای داشتن زندگی بهتر است.

 کلید آرامش در دست شماست اگر این 8 کار را صبح انجام دهید

آرامش درونی از احساس رضایت و باور به خود ناشی می شود.

به گزارش خط سلامت کسانی که به آرامش درونی رسیده اند ویژگی های منحصر به فردی دارند.

آرامش درونی و راه های رسیدن به آن

آرامش درونی مقوله ایست که برای رسیدن به آن باید تلاش کرد. برای احساس آرامش درونی و صلح با خود توصیه های زیر کارساز هستند:

مدیتیشن

کسانی که دارای آرامش درونی هستند اغلب روز خود را با نوعی مدیتیشن شروع می کنند. این مدیتیشن رسمی، نشسته یا چیزی به سادگی تنفس آگاهانه هنگام نوشیدن قهوه صبحگاهی می باشد.

شکرگزاری

به نظر می رسد بسیاری از افرادی که همیشه در آرامش به سر می برند، عادت دارند با داشتن یک دفتر شکرگزاری بر روی چیزهای مثبت تمرکز کنند یا صرفاً هر روز صبح چند لحظه وقت بگذارند و به طور ذهنی چیزهایی را که برای آن ها سپاسگزار هستند، فهرست کنند.

فعالیت بدنی

افرادی که در هماهنگی درونی دائمی هستند، معمولاً نوعی فعالیت بدنی را در برنامه صبحگاهی خود قرار می دهند.

این فعالیت شامل یک پیاده روی سریع در پارک، یک جلسه یوگا یا حتی چند دقیقه حرکات کششی می باشد. فعالیت بدنی باعث آزادسازی اندورفین می شود که افزایش دهنده خلق و خوی طبیعی بدن است. همچنین تحقیقات نشان داده است ورزش صبحگاهی تمرکز و توانایی های ذهنی را در بقیه روز بهبود می بخشد.

وقت باهم بودن

یکی دیگر از کارهایی که آن ها اغلب انجام می دهند این است که گذراندن وقت با عزیزان شان را در اولویت قرار می دهند.

این لحظات ارتباط باعث ایجاد حس تعلق و عشق می شود و آرامش درونی آن ها را تقویت می کند.

رژیم غذایی مناسب

افرادی که در آرامش اند برای بدن خود ارزش قائلند.  آن ها وقت می گذارند تا بدن خود را با غذای سالم و مغذی در صبح تامین کنند. آن ها می دانند اولین چیزی که می خورند به طور قابل توجهی بر سطح انرژی و خلق و خوی آنها در طول روز تأثیر می گذارد.

قطع ارتباط با فناوری

در عصر دیجیتال افراد با اطلاعات و اعلان‌ها بمباران می‌شوند. اما افرادیکه آرامش درونی دارند تلاش آگاهانه ای برای قطع ارتباط با دستگاه خود در صبح انجام می دهند و به جای آن تصمیم می گیرند این اولین ساعات ارزشمند روز را در حالتی آگاهانه سپری کنند.

این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا از شروع روز با احساس خستگی اجتناب کنند و در عوض به آن‌ها این امکان را می‌دهد سرعت خود را برای روز تنظیم کنند.

تمرین خود مراقبتی

افرادی که به صلح درونی رسیده اند می دانند مراقبت از سلامت جسمی، عاطفی و روانی خود بسیار مهم است. خود مراقبتی می تواند شامل یک روال مراقبت از پوست، خواندن کتاب، روزنامه نگاری یا صرفاً آرام نشستن با یک فنجان چای باشد.

برنامه ریزی روزانه

افراد آرام اغلب عادت دارند روز خود را از قبل برنامه ریزی کنند. آن ها اهمیت داشتن یک نقشه راه روشن برای روز آینده را درک می کنند. برنامه ریزی استرس را کاهش می دهد و به آن ها احساس کنترل بر زندگی خود می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان