دانشمندان نقشه ای را پیدا کردند که عشق را زنده نگه می دارد

خط سلامت: عشق مهم ترین دلیل برای این است که افراد میل دارند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با هم بمانند.

دانشمندان نقشه ای را پیدا کردند که عشق را زنده نگه می دارد

عشق به روش علمی نیز اثبات شده است.

به گزارش خط سلامت دانشمندان دلیل احساس عشق را کشف کرده اند.

عشق در نگاه علمی

عشق یک پدیده روانی و عاطفی است اما امروزه به دید علمی نیز می توان به آن نگاه کرد. دانشمندان در بخش علوم اعصاب رفتاری دانشگاهی در امریکا، در بیانیه‌ای گفتند: آنچه که ما پیدا کرده‌ایم، اساساً یک نشانه بیولوژیکی از میل است که کمک می‌کند توضیح دهیم چرا می‌خواهیم با برخی افراد بیشتر از افراد دیگر باشیم.

این تحقیق نشان می‌دهد افراد خاصی یک اثر شیمیایی منحصر به فرد در مغز به جا می‌گذارند که افراد دیگر را به حفظ این پیوندها در طول زمان سوق می‌دهد.

عشق و مسیر های عصبی

محققان در مطالعه خود، مسیرهای عصبی درگیر در فعل و انفعالات ناشی از عشق را با استفاده از فناوری پیشرفته تصویربرداری عصبی بررسی کردند.

این تیم فعالیت‌هایی را در بخشی از مغز مرغ‌های چمنزار که در ایجاد انگیزه برای جستجوی پاداش نقش دارد، ردیابی کردند. مطالعات قبلی نشان داده‌اند همین ناحیه در انسان‌ها زمانی روشن می‌شود که افراد دست شریک زندگی شان را می‌گیرند.

عشق و دوپامین

تحقیقات نشان می دهد دوپامین نه تنها برای انگیزه دادن به افراد برای جست‌وجوی شریک زندگی‌ بسیار مهم است، بلکه در واقع وقتی افراد با شریک زندگی‌ خود هستند، دوپامین بیشتری در مرکز پاداش جریان دارد تا زمانی که با یک غریبه هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان