با این 13 کار با شخصیت می شوید!

خط سلامت: شخصیت تا حدی با ژنتیک و دوران کودکی مرتبط است.

با این 13 کار با شخصیت می شوید!

شخصیت قابل پرورش است. 

به گزارش خط سلامت تقویت شخصیت در هر سنی با تلاش مداوم، خودآگاهی و تمایل به خروج از منطقه آسایش امکان پذیر است .

شخصیت و راه های بهبود آن

شخصیت نقش مهمی در نحوه درک و تعامل فرد با جهان دارد. یک شخصیت جذاب و سرشار از مثبت‌اندیشی درها را به روی فرصت‌ها باز می کند و به طور قابل‌توجهی بر کیفیت زندگی فرد تأثیر می گذارد.  راه های زیر برای بهبود شخصیت در زندگی توصیه می شود:

درک خود

اساس رشد شخصیت با درک روش منحصر به فرد افراد برای پردازش احساسات، روابط و موقعیت های مختلف آغاز می شود. خود اندیشی از طریق یادداشت روزانه و درخواست بازخورد سازنده از عزیزان  این امکان را می دهد که خود را واضح تر ببینید.

در مورد نقاط قوت و ضعف خود فکر کنید

اختصاص دادن زمانی برای خودآزمایی بدون خود قضاوتی بسیار مهم است. تجلیل از ویژگی های شخصیتی که به طور طبیعی به وجود می آیند، اعتماد به نفس را برای ادامه استفاده از آن ها می دهد. ارزیابی دقیق مشکل با توجه به شکستن چرخه های منفی که در دوران کودکی شروع شده اند کمک کننده هستند.

چالش های زندگی شخصیت  را شکل می دهند، اما گیر افتادن مانع از حرکت به جلو می شود. توجه به دارایی ها و ضعف ها در حین ایجاد یک برنامه اقدام برای کاهش محدودیت ها فوق العاده سازنده است.

تعیین اهداف شخصی

تشریح واضح اهداف ارتقای شخصیت، تابلویی برای تغییرات مثبت ایجاد می کند. اهداف تعریف شده را در جلو و مرکز به عنوان یک چک لیست برای سنجش پیشرفت نگه دارید. یادآوری‌هایی را در اطراف محل زندگی و محل کار خود قرار دهید و برای ارزیابی‌های خود از نقاط عطف کوچکی که به دست آورده‌اید، برنامه‌ریزی کنید. برای افزایش تعهد، اهداف خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.

بهبود مهارت های ارتباطی

تقویت نحوه انتقال و تفسیر ارتباطات کلامی و غیرکلامی با افزایش ارتباطات بر شخصیت تأثیر مثبت می گذارد. آهسته کردن سرعت گوش دادن آگاهانه و خواندن نشانه های اجتماعی ظریف، تعاملات معتبر را افزایش می دهد.

ارتباط کلامی

پیام های شفاهی چیزهای زیادی در مورد چشم انداز درونی آشکار می کند. تنظیم آگاهانه الگوهای گفتار به طور قابل توجهی روابط و تصویر خود را افزایش می دهد. استفاده از الفاظ توهین آمیز، آزاردهنده یا اهانت آمیز را حذف کنید. در عوض، اظهارات خود و دیگران را تأیید کنید و صادقانه صحبت کنید.

ارتباط غیر کلامی

در حالی که کلمات در مورد شخصیت صحبت می کنند، سیگنال های غیرکلامی نیز عمیقاً بر پویایی بین فردی تأثیر می گذارد.

بسیاری از ظرایف اجتماعی مانند تماس چشمی مناسب، وضعیت گوش دادن و حالات چهره نشان دهنده سطح ارتباطی  است. توجه به زبان بدن از طریق مشاهده خود و اینکه چه احساساتی منتقل می شود نیاز به تمرین دارد، اما به طور قابل توجهی ارتباطات را بهبود می بخشد.

گسترش افق های اجتماعی

بیرون رفتن از مناطق آسایش از نظر اجتماعی باعث تکامل شخصیت می شود، زیرا باعث رو به رو شدن با ترس های زندگی می شود. تمایل به کشف فعالیت‌های جدید منجر به موقعیت‌های بدیع می‌شود، در حالی که تمرین همدلی، دیدگاه‌ها را گسترش می‌دهد و ارتباطات عمیق‌تر و دلسوزانه‌تر را تقویت می‌کند.

یادگیری فعالیت های جدید

تمام ابعاد شخصیت بدون تنوع یا چالش‌های ناشی از تجربیات ناآشنا خفته باقی می‌ماند. فشار برای انجام فعالیت‌های نوآورانه باعث ایجاد شجاعت می‌شود که تمایل به مشارکت بیشتر را تقویت می‌کنند.

پرورش همدلی و تفاهم

همدلی از طریق گوش دادن آگاهانه رشد می کند. خودداری از مفروضات، قضاوت ها و حل فوری مسئله به نفع اعتبار سنجی عاطفی، زمانی که افراد احساسات آسیب پذیری را به اشتراک می گذارند، خاک حاصلخیزی را برای ریشه یابی همدلی فراهم می کند.

شفقت زمانی شکوفا می شود که به افراد فضایی برای پردازش با صدای بلند داده می شود.

ایجاد اعتماد به نفس

تغییر شخصیت، دنبال کردن رویاها و عقب نشینی از ناملایمات نیازمند اعتماد به نفس برای غلبه بر ترس و ناامنی است. جسارت با جایگزینی آگاهانه خودگویی منفی با جملات تاکیدی مثبت و تجسم موفقیت در آینده رشد می کند.

غلبه بر ترس و اضطراب

پیشرفت‌ها زمانی تحقق می‌یابند که افکار ناراحت‌کننده را با افکار تأییدکننده جایگزین شوند و نتایج مثبت را به تصویر بکشد.

ساختن یک تصویر مثبت از خود

آرام کردن منتقد درونی، فضایی را برای پذیرش خود باز می کند و شخصیت را با انرژی مثبت درخشان می کند. به جای افسوس خوردن از اشتباهات درک شده، روی نیت خوب در پشت انتخاب ها تمرکز کنید.

یادگیری مستمر

آموزش پذیر ماندن با شگفتی کودکانه، نشاط را حفظ می کند. افراد بهتر است دائما در حال یادگیری چیز های جدید باشند. کنجکاوی فکری مستقیماً با بهبود شخصیت ارتباط دارد زیرا ذهن از  خلاقیت و نوآوری را تغذیه می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان